El secretari d’Economia, Andreu Morillas, i el secretari de Política Financera, Competència i Consum, Miquel Salazar, com a responsables de les àrees d’Energia i de Consum de la Generalitat de Catalunya, s’han reunit aquesta tarda amb els responsables de les associacions d’empresaris, comerciants afectats pel tall en el subministrament elèctric. L’objectiu de la trobada ha estat explicar-los els mecanismes que poden utilitzar per rescabalar-se dels danys ocasionats per l’apagada, de manera que els afectats puguin accedir de manera àgil i efectiva a les indemnitzacions que els corresponguin. En aquest sentit, s’ha detallat la creació i funcionament d’una Junta Arbitral de Consum “ad hoc” que ha anunciat aquest matí el president de la Generalitat, José Montilla, i que serà la responsable de decidir els casos que presentin una major dificultat de manera més ràpida que les reclamacions judicials.

Les associacions que han assistit a la trobada han estat Foment Nacional del Treball, PIMEC, el Consell General de Cambres de Catalunya, l’Associació de Botiguers de Catalunya, la Confederació de Comerç de Catalunya, la CECOT, Comertia, la Fundació Bacelona Comerç, la Confederació Espanyola de Tallers de Reparació d’Automòbils, el Gremi d’Hotels de Barcelona, el Consell de Gremis de Catalunya, el Consell d’Empreses Distribuïdores d’Alimentació de Catalunya i la Federació d’Associacions de Veïns de Santa Coloma de Gramanet (Favgram). Per part de la Generalitat, també hi han assistit el secretari general d’Innovació, Universitats i Empresa, Enric Aloy, el director general d’Energia i Mines, Agustí Maure, i el director de l’Agència Catalana de Consum, Jordi Anguera. L’Ajuntament de Barcelona hi ha estat representat pel tercer tinent d’alcalde, Jordi William Carnes, i el gerent de Promoció Econòmica, Ricard Frigola.

A més, el Departament d’Economia i Finances reforçarà la difusió de totes les recomanacions als afectats i dels canals de reclamació a través de la web de l’Agència Catalana de Consum (www.consum.cat) i del telèfon 012. Els ciutadans afectats també poden adreçar-se a la web de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Barcelona (www.bcn.cat/omic), al telèfon d’informació 010 o a les oficines presencials que habilitarà l’Ajuntament de Barcelona.