L’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) participa per segon any consecutiu al principal mercat discogràfic del món, el Midem de Cannes, del 22 al 26 de gener. Enguany, l’ICIC hi participa en un espai compartit amb d’altres entitats, concebut especialment per a aquesta edició sota el nom ‘Sounds from Spain’ per unir esforços i oferir el millor servei a les empreses del sector. L’ICIC compartirà pavelló amb els Ministeris de Cultura, Indústria, Comerç i Turisme, a través de l’Instituto Nacional de las Artes Escénicas y de la Música (INAEM) i de l’Instituto Español de Comercio Exterior (ICEX) respectivament, la Sociedad General de Autores y Editores (SGAE), la Fundación Autor i l’empresa de promoció exterior de la Comunitat de Madrid, PromoMadrid, que facilitaran el desembarcament de més de 70 empreses. Amb aquestes institucions viatjaran també la Unión Fonográfica Independiente (UFI), l’Associació de Productors i Editors i Discogràfics i Videogràfics de Catalunya (APECAT) i els Productores de Música de España (Promusicae).

Materials de promoció

De les 70 empreses presents al pabelló, 30 són catalanes i tindran un espai ben distingit amb l’etiqueta Catalan Music! creada per l’ICIC, que s’estrena en aquest mercat i que d’ara endavant servirà per promoure a nivell internacional la indústria musical. A més, l’ICIC ha editat en motiu del Midem un directori on s’inclouen totes les empreses presents a la fira ‘Music from Catalonia’ i una altra publicació ‘Music in Catalonia’, que s’utilitzarà a totes les fires musicals de l’any. Aquest llibre conté informació de diferents aspectes del sector musical català, referències de 47 empreses discogràfiques, 11 editores musicals, 32 sales de concerts, 18 fires i festivals i 9 associacions catalanes de música. A més, es farà difusió de tres recopilatoris (jazz, pop rock i world music) editats per l’ICIC com a material de promoció de la música de producció catalana.

El dimarts 24 de gener, a les 12:30, l’espai de l’ICIC (a l’estand 08.20-10.19) serà el punt de trobada dels professionals i representants del sector catalans i oferirà un cocktail als assistents. Enguany viatgen amb l’ICIC un total de 30 empreses del sector musical. Les empreses assistents són: Alia Vox-Sonjade, Anphora Records, Apecat, Ayva Música, Blanco y Negro, Blue Moon, Columna Música, Discmedi-Blau, Distribuciones Miyad, Distrijazz, En Silencio, Envidia Producciones, Filmax Music, Gema O.D, Global Rhythm Press, Houston Party Records, Idris Time, K Indústria Cultural, Knife Music, La Mà de Guido, Maximums Ventures, Metropol Records, Miralan’s Distributions, Música Global Discogràfica, Open Records SL, Paycom Multimedia, Rosazul / Music DLD, Spanish independent labels i Ventilador Music. A més, el pavelló que agrupa a totes aquetes institucions i organitzacions professionals ha preparat la ‘Sounds from Spain Party’ el mateix dimarts dia 24, a les 22 hores, al club La Discoteca de la ciutat de Cannes. L’objectiu d’aquesta sessió és proporcionar un altre escenari als nostres professionals per fer negoci en un entorn complementari a la pròpia fira. La festa comptarà amb la presència de tres DJ’s destacats: Señorlobo, An Der Beat, y Alberto Tapia DJ.

Sobre el MIDEM

El Midem (Mercat Internacional d’Edició de Música) celebra aquest any la seva 40a edició. La decisió de l’ICIC de compartir el pavelló respon als bons resultats, el gran ressò obtingut i la positiva valoració rebuda de les discogràfiques assistents a la fira Popkomm durant el passat mes de setembre on es va compartir pavelló amb algunes d’aquestes entitats.

A banda de facilitar contactes entre empreses, oferir informació de diferents mercats i acollir una intensa activitat comercial, oferirà cada dia actuacions musicals en directe de diversos estils, com pop, rock, jazz, clàssic, urbà i electrònic. L’any passat, el Midem (www.midem.com) va registrar l’assistència de més de 9.300 professionals i més de 4.000 empreses de 94 països. La meitat de les empreses que assisteixen al Midem es dediquen a la gravació.

 Barcelona, 20 de gener de 2005