Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Prova pilot per reduir l'impacte sonor a la C-31 al seu pas per Castelldefels i Gavà

  1. El Govern redueix la velocitat màxima permesa en horari nocturn en un tram de sis quilòmetres a partir de nit d’avui dilluns, 27 d’octubre, i fins al 4 de desembre
  2. La prova s’emmarca en les polítiques del Govern per millorar la qualitat de vida i el benestar de la ciutadania i optimitzar les infraestructures viàries

Així, a partir de la nit d’avui dilluns 27 d’octubre a demà dimarts, 28, es reduirà la velocitat màxima permesa en horari nocturn en un tram de sis quilòmetres. Es calcula que aquesta mesura pot beneficiar a uns 2.500 veïns i veïnes i el trajecte només s’incrementarà en un minut.

Fins al 4 de desembre, cada nit entre les 22 hores i les 7 hores, es limitarà la velocitat màxima permesa a 70 km/h. Actualment, en aquest tram de la C-31 es pot circular com a màxim a 80 km/h o a 100 km/h, segons l’àmbit. Aquesta mesura anirà acompanyada de controls per tal d’assegurar-ne el compliment.

En el marc d’aquesta prova pilot, ja s’han instal·lat dos sonòmetres a la C-31, per monitorar les emissions sonores abans i després de la reducció de la velocitat màxima permesa. Aquestes dades es creuaran, a més, amb les d’intensitat mitjana de trànsit i de velocitat mitjana de circulació. També s’han instal·lat sonòmetres a la xarxa viària de l’entorn.

Pla estratègic

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està treballant per assolir unes infraestructures de mobilitat més amables i saludables. En aquest sentit, està elaborant un pla estratègic per a reduir de manera significativa l’impacte acústic de la xarxa viària de la Generalitat, tot mantenint l’eficiència de la mobilitat i optimitzant les infraestructures viàries existents.

Una de les mesures considerades correspon a la reducció de la velocitat màxima permesa durant la nit en trams amb gran densitat d’habitatges propers, per tal d’afavorir el descans nocturn de la població; en aquesta línia, ha engegat la prova pilot a la C-31.

Aquest pla segueix les recomanacions de l’informe Environmental noise in Europe – 2020 de l’Agència Europea del Medi Ambient, que indica que el soroll és el segon factor més important de càrrega ambiental de malalties, després de la contaminació de l’aire.

Pla de seguretat viària

El Pla de Seguretat Viària 2024-2026 pretén aconseguir una mobilitat més segura, sostenible i saludable i proposa una sèrie d’objectius generals en els quals es recull la reducció de les emissions del trànsit privat a Catalunya. La reducció de la contaminació acústica permet gaudir, també, d'un entorn més saludable.

Cites

Director d'Infraestructures de Mobilitat, David Prat

"La reducció de la velocitat en horari nocturn representa una mesura que ens permet millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes optimitzant les infraestructures que ja existeixen".

Directora de Transports i Mobilitat, Susi López

"Cal explorar fórmules per reduir l'impacte acústic, especialment durant la nit, i així protegir el descans de les persones que viuen a prop de la C-31, avançant alhora cap a una mobilitat més respectuosa amb l'entorn".

Director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel

"La gestió del trànsit reduint la velocitat ens permetrà augmentar la seguretat viària i també millorar la qualitat ambiental d'aquest entorn urbà" .

Directora de Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental, Sonsoles Letang

"El pla estratègic per a la reducció de l'impacte acústic de la xarxa viària de la Generalitat, té una sinergia total amb l'estratègia per disminuir la contaminació atmosfèrica i els gasos amb efecte hivernacle (GEH) generats pels vehicles. Tots tres vectors, el soroll, la contaminació atmosfèrica i la mitigació del canvi climàtic, estan entrelligats i interconnectats".

Dades clau

  • VELOCITAT MÀXIMA PERMESA: 70 km/h

  • QUAN? Fins al 4 de desembre, cada nit entre les 22 hores i les 7 hores.

  • ON? A la C-31 a l'altura de Castelldefels i Gavà.

Notes de premsa relacionades
SEGURETAT VIÀRIA
event_note Nota de premsa
INFRAESTRUCTURES DE TRANSPORT PÚBLIC
event_note Nota de premsa
Mobilitat
Infraestructures
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia