Sala de premsa

event_note Nota de premsa

INFRAESTRUCTURES DE TRANSPORT PÚBLIC

Finalitzen les obres del corredor de bus ràpid (BRCAT) entre Girona i Salt

  1. L’actuació ha inclòs la construcció d’un carril bus per sentit i un carril bici per afavorir la mobilitat quotidiana entre els dos municipis, així com millores per a la seguretat del trànsit i l’accessibilitat de vianants
  2. L’obra ha comptat amb un pressupost de 5,5 MEUR
  3. Podran entrar en funcionament millores en el servei de les línies de bus L9, L3 i L4 durant la primera quinzena de novembre
Salt Girona BRCAT bus ràpid bicicleta vianants{"uuid":"d2fd34ba-3184-4d45-a774-b1ef26bbd8b0","name":"brcat grn_salt (1).jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0"}

Aquesta actuació inclou nous carrils bus laterals, un carril bici bidireccional i millora els espais per a vianants, amb noves places, ampliacions de voreres i més permeabilitat. L’obra, amb un pressupost de 5,5 MEUR, compta amb finançament de fons europeus MRR. “Aquesta obra millora la via de més intensitat que recorre les ciutats d’est a oest de Girona i Salt” ha comentat la consellera de Territori, Habitatge i Transició ecològica, Sílvia Paneque i Sureda.

Aquesta obra s’emmarca “en les polítiques del Govern de la Generalitat per a descarbonitzar la mobilitat i incentivar l’ús del transport públic”, ha assenyalat la consellera, Sílvia Paneque, tot promovent “uns serveis de bus més competitius i afavorint la mobilitat a peu i en bicicleta”. Aquesta actuació, a més, suposa una “important transformació urbana”, ha valorat.

Amb la nova infraestructura, es preveu que durant la primera quinzena de novembre, entrin en funcionament nous serveis, millora de recorreguts i nous vehicles en les línies que connecten ambdós municipis, l’L9, L3 i l’L4.

L’obra s’ha focalitzat en tres àmbits situats al llarg de 3,5 quilòmetres i han inclòs la construcció d’un carril bus per sentit i d’un carril bici bidireccional per afavorir la mobilitat quotidiana entre els dos municipis. Així mateix, ha comportat millores per afavorir la fluïdesa i la seguretat del trànsit, així com la mobilitat i l’accessibilitat de vianants.

En concret, les obres han inclòs:

  1. Construcció d'un carril bus per sentit, en el corredor format pel passeig dels Països Catalans i el Passeig d’Olot, entre la plaça Mercè Rodoreda de Salt i la rotonda del Pont del Dimoni de Girona.
  2. Implementació de millores per afavorir la fluïdesa i la seguretat del trànsit, gràcies a dues noves rotondes semaforitzades a Marquès de Camps i Josep Irla a Salt; l’eliminació de girs a esquerra i la simplificació de les fases semafòriques a tot el corredor.
  3. Millores a l’avinguda de Sant Narcís de Girona per a fer més fàcil i eficient el pas dels autobusos en un tram en corba.
  4. Remodelació de la plaça Joan Brossa com a terminal de les línies L3 i L4, per optimitzar-ne el recorregut. A més, la nova plaça ha facilitat l’accessibilitat i la distribució de les persones usuàries cap a l’estació de ferrocarril i cap al centre urbà de Girona.
  5. Configuració d’un carril bici bidireccional al llarg de tot el corredor.

Millores en la mobilitat a peu, com l’ampliació de voreres; la creació de nous passos de vianants; i l’augment d’espais per als vianants, en especial entorn de l’espai Jove de Salt i la Plaça Joan Brossa de Girona.

Transformació de la mobilitat

Aquesta nova infraestructura i l’aplicació d’altres mesures permetran transformar la mobilitat i la prestació i l’oferta de serveis de transport públic en aquest àmbit. Així, es preveu: 

  1. Increment de l’oferta al corredor, amb la potenciació de l’L9 com a línia troncal que comunica amb la Universitat de Girona i l’optimització dels serveis i recorreguts de les línies L3 i L4. 
  2. Ampliació i millora de la cobertura en transport públic, per exemple a Torre-Mirona, a la Universitat i a l’Hospital.
  3. Augment de les freqüències de pas, en especial de l’L9: Tenint en compte les noves expedicions de l’L9, l’L3 i l’L4 expedicions i les línies interurbanes, per aquest corredor hi circularà un bus cada 3,5 minuts. 
  4. Reducció dels temps de viatge: les persones usuàries s’estalviaran de mitjana 6 minuts. 
  5. Millora de la intermodalitat: Amb la remodelació de la Plaça Joan Brossa, es millora la intermodalitat, ja que queda a 100 metres del tren convencional R11, Mitjana Distància, RG1, el tren d’alta velocitat i l’estació interurbana d’autobusos. 
  6. Electrificació de l’L9: la línia troncal L9 s’operarà amb “vehicles zero emissions” totalment electrificats. 
  7. Millora de punts de parada i marquesines

Els serveis d’autobús entre Salt i Girona transporten més de 3,1 milions de passatgers anuals a través de les línies urbanes L3, L4 i L9, a més de la demanda que canalitzen les interurbanes provinents de Caldes de Malavella, Olot, Amer i Arbúcies. Aquests serveis acumulen creixements molt elevats en els últims anys. Així, aquest és un dels 6 corredors que formen part de la primera fase de la xarxa de corredors de bus ràpid que el Govern està desplegant en àrees que formen un mateix sistema urbà i que estan especialment congestionades, per a potenciar l’ús de l’autobús.

1
Fitxers adjunts
Mobilitat
Transport públic
Infraestructures
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia