Sala de premsa

event_note Nota de premsa

CONSUM

L'Agència Catalana del Consum i els Gremis de Comerç, Serveis i Turisme cooperaran per consolidar la confiança en el comerç de proximitat

  1. Ambdós organismes han signat un conveni de col·laboració per acompanyar les empreses petites i mitjanes en processos de millora de la qualitat i l’atenció a les persones consumidores
  2. Un altre dels compromisos assumits té relació amb la promoció dels mecanismes de resolució de conflictes de consum, la mediació i l’arbitratge, com a alternativa a la via judicial

El director de l’Agència Catalana del Consum (Departament d’Empresa i Treball), Isidor Garcia Sanchez, i el president del Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme, Joan Manel Guillén Espín, han signat un conveni de col·laboració entre ambdós organismes, per tal d’acompanyar les empreses en processos de millora de la qualitat i l’atenció a les persones consumidores.

Isidor Garcia ha destacat que ambdues parts tenen interès per “desenvolupar, de manera coordinada, actuacions que afavoreixin la transparència en el mercat, l’exercici efectiu dels drets de les persones consumidores i la seva satisfacció pel que fa a les relacions de consum”.

L’objectiu principal és consolidar la confiança de la ciutadania en el comerç de proximitat “sobre la base de la professionalitat, el tracte personalitzat, el compromís de qualitat i la capacitat d’adaptació a l’evolució i els canvis en el comportament de les persones consumidores en funció de les seves necessitats i tendències”, segons Joan Manel Guillén.

Un altre dels compromisos assumits té relació amb la promoció dels mecanismes de resolució de conflictes de consum, la mediació i l’arbitratge, com a alternativa a la via judicial. En aquest sentit, el director de Consum ha posat en valor l’adhesió dels establiments comercials al sistema arbitral de consum, ja que considera que es tracta “d’un distintiu de qualitat que inspira confiança envers les empreses que ofereixen a la seva clientela aquesta opció de solució gratuïta, àgil i senzilla per a les possibles reclamacions”.

L’acord signat també estableix línies de col·laboració per a dur a terme accions informatives i formatives adreçades tant als professionals dels serveis públics de consum, com a les empreses per facilitar el coneixement dels seus drets i deures en matèria de consum.

En aquesta línia, l'Agència ha iniciat la difusió d’una nova col·lecció d’infografies per tal de resoldre els dubtes més habituals de les empreses i els treballadors autònoms, pel que fa a les seves obligacions envers els consumidors.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia