Variant de Santa Cristina
Els treballs han consistit en la segona i última fase del desdoblament de la variant de la C-31 de Santa Cristina d’Aro, en concret del tram comprès entre l’accés a Sant Feliu de Guíxols i la rotonda, al final de la variant, d’accés a Platja d’Aro. Les obres han consistit principalment en dotar aquest tram, de 3,8 quilòmetres, d’un carril més per sentit de circulació.
Demà, aquesta autovia ja tindrà els 4 carrils en servei, i durant la setmana vinent es completarà l’obra amb tasques d’acabats de la mitjana. D’aquesta manera, les obres conclouen mig any abans del termini previst i, tal i com es va comprometre el conseller Nadal quan va entrar en servei el primer tram, l’autovia s’obre al trànsit abans del pont de Sant Joan.
Aquesta actuació permetrà millorar la fluïdesa del trànsit a la zona, que registra un augment considerable del pas de vehicles durant l’època estival. A tall d’exemple, la variant de Santa Cristina pot registrar el mes d’agost una intensitat mitjana de fins a 40.000 vehicles/dia.
La nova secció de la carretera és de 20 metres d’amplada, amb dos carrils de 3,5 metres d’amplada, un voral exterior d’1,5 metres, i un voral interior d’1,2 metres per cada sentit, i una mitjana de separació tipus New Jersey. El desdoblament finalitza amb una separació de carrils: un carril en direcció a l’enllaç de Platja d’Aro i l’altre, en direcció a Palamós.
Les principals estructures incloses en l’actuació són:
· Dos ponts a l’enllaç inicial de Sant Feliu de Guíxols-Santa Cristina d’Aro, de 23 metres i 26 metres, respectivament.
· Un pont a l’enllaç de Castell d’Aro-S’Agaró, de 12 metres.
· Un viaducte sobre el Ridaura, amb una longitud de 155 metres.
Paral·lelament, cal destacar la millora del drenatge transversal, de forma que, a més de contribuir a l’evacuació d’aigües, facilita el pas de la fauna d’una banda a l’altra de l’autovia, tot reduint l’efecte barrera que suposava l’antiga variant. Els treballs han suposat també la rehabilitació del ferm de la calçada existent, la renovació de la senyalització horitzontal i vertical i de barreres de seguretat.
Autovia de Maçanet - Platja d’Aro
El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci pel qual s’inicia la licitació de la concessió de l’autovia entre Maçanet de la Selva i Platja d’Aro, que inclou tant la conservació dels trams que ja estan en servei com la construcció del tram intermedi, entre Vidreres i l’Alou. Està previst que les obres comencin a finals d’any i concloguin el 2008, amb un pressupost de 63 MEUR. Aquest és el primer dels nous eixos previstos al Pla d’autovies que desenvolupa el Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
La modificació de la Llei de carreteres aprovada recentment pel Parlament de Catalunya ha facilitat l’impuls de noves autovies, atès que agilita la tramitació dels projectes i en preveu el finançament mitjançant el contracte de concessió d’obra pública.
L’autovia entre Maçanet de la Selva i Platja d’Aro tindrà una longitud total de 27,7 quilòmetres; 12,2 quilòmetres ja estan en servei i corresponen als trams extrems, l’inicial entre Maçanet de la Selva i Vidreres (carretera C-35) i el tram final proper a la costa, des de l’enllaç de l’Alou fins a Platja d’Aro (C-65 i C-31).
El tram intermedi que s’ha previst construir, entre Vidreres i l’Alou, correspon al desdoblament de l’actual C-35. En general, s’aprofita la carretera existent per desdoblar-la, excepte en alguns punts on s’hauran d’executar petits trams en variant.
L’actuació inclou els enllaços següents:
§ L’actuació s’inicia a l’enllaç amb la carretera de Lloret de Mar, anomenat Enllaç Vidreres Oest.
§ Vidreres Est, format per dos semi-enllaços
§ Enllaç de Can Carbonell, format per un pas inferior i una rotonda a cada costat del tronc.
§ Enllaços de Llagostera: Sud, que connecta amb la carretera de Tossa de Mar; Centre, que connecta amb la zona de Sant Llorenç, i Oest.
§ Les obres finalitzen a l’enllaç de l’Alou, on la nova autovia connectarà d’una banda amb la carretera de Girona i Cassà de la Selva i per l’altra, continuarà amb l’autovia, ja en servei, en direcció a Santa Cristina d’Aro.
La nova via estarà formada en cada sentit de la circulació per un voral exterior d’1,5 metres, dos carrils de 3,5 metres i un voral interior d’1 metre d’amplada. Els dos sentits estaran separats per una mitjana tipus New Jersey d’1 metre d’amplada.
Millora dels accessos de la Costa Brava
La posada en servei de l’últim tram del desdoblament de la variant de Santa Cristina i la licitació de l’autovia entre Maçanet de la Selva i Platja d’Aro són dos exemples de l’impuls que el DPTOP està donant a la millora d’accessos de la Costa Brava. Així, recentment s’han fet passes decisives per millorar les condicions i multiplicar la capacitat de les seves principals vies en els següents trams:
- Variant de Santa Cristina: L’estiu passat va entrar en servei la primera fase del desdoblament de la variant i ara conclou l’última fase.
- Palamós- Palafrugell: L’1 de juny es va iniciar la licitació de les obres pel seu desdoblament, amb un pressupost de 64,3 MEUR
- Maçanet - Platja d’Aro: Avui surt a licitació la concessió de l’autovia.
- Platja d’Aro - Palamós: La setmana vinent sortirà a informació pública l’estudi informatiu pel seu desdoblament.
Millora de la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera
D’altra banda, el DPTOP ha conclòs les obres per a millorar les condicions de circulació de la carretera C-65 entre els municipis de Cassà de la Selva i Llagostera, amb un pressupost de 690.000 euros.
Els treballs, que s’han pogut executar en menys d’un mes, han comportat el reforç del ferm i la millora del drenatge, senyalització, abalisament i sistemes de seguretat vial d’un tram de 4,3 quilòmetres de longitud.
En concret, aquesta actuació ha inclòs els elements següents:
- Tractament específic d’àrees esquerdades i amb el ferm en mal estat.
- Reforçament general del paviment.
- Drenatge longitudinal i transversal.
- Senyalització horitzontal i vertical i col·locació de barreres de seguretat metàl·liques.