- Sala de premsa
- Notes de premsa
- Medi Ambient i Habitatge lliura els resultats de les mesures de control acústic de l'aeroport de Barcelona
query_builder 4 febrer 2005 12:49
event_note Nota de premsa
El Departament de Medi Ambient i Habitatge lliura, avui, els resultats de la campanya de mesuraments de control acústic de la zona perifèrica de l’aeroport de Barcelona. Concretament, al Ministeri de Medi Ambient, al Ministeri de Foment, a AENA, al Departament de Salut, al de Política Territorial i Obres Públiques, als Mossos d’Esquadra, perquè els remetin a la Fiscalia i als ajuntaments que conformen la Comissió de Seguiment d’Acústica prevista en la Declaració d’impacte ambiental, DIA, de l’ampliació de l’aeroport de Barcelona. Aquests resultats també s’enviaran la setmana vinent a les associacions de veïns de Gavà-Mar.
El Departament de Medi Ambient i Habitatge, tot i no tenir competències en la gestió de l’aeroport, que correspon a AENA, ni en el compliment de la DIA, que correspon al Ministeri de Medi Ambient, ni sobre l’avaluació de la potencial afectació sobre la salut dels nivells sonors mesurats, va considerar necessari disposar d’aquestes dades per definir els escenaris de l’impacte sonor. Per això, va iniciar una campanya de control acústic als municipis de Gavà, el Prat de Llobregat i Castelldefels. Aquestes dades han de servir perquè:
• la Fiscalia disposi de més informació en les diligències que ha obert i que va demanar als Mossos d’Esquadra,
• el Departament de Salut pugui disposar de dades per valorar-ne la possible afectació,
• la Comissió de Seguiment disposi de més informació sobre l’impacte acústic i sigui un element més per prendre decisions sobre el Pla d’aïllament acústic, entre d’altres, i
• AENA, com a ens gestor de l’aeroport, comprovi que el seu sistema de control funciona correctament.
Característiques de la campanya de mesuraments de nivell de soroll
La campanya ha consistit a situar equips de mesurament a l’exterior en diversos habitatges seguint els criteris de tècnics, ajuntaments i associacions de veïns. Així, s’han ubicat 4 equips als indrets que podien detectar la potencial incidència del trànsit aeri i que no estaven condicionats per altres fonts de soroll. Es va dissenyar la campanya per obtenir mostres de 23 dies de dades significatives de nivell de soroll a cadascun dels emplaçaments.
La campanya s’ha dividit en dues fases. La primera, a la zona de Gavà – Mar, que es considera el nucli on s’ha generat més inquietud social, sobretot després de l’entrada en funcionament, en règim transitori, de la tercera pista de l’aeroport. La segona, a zones urbanes de Castelldefels i el Prat de Llobregat.