L'Institut Català de Finances (ICF) ha declarat desert el concurs per a la gestió conjunta de les estacions d'esquí d'Espot i Port-Ainé "perquè les ofertes presentades no complien amb algun dels requisits definits en el plec de condicions". Així s'ha pogut constatar després de l'obertura dels sobres que contenien la documentació requerida. Un cop finalitzat el termini de presentació d'ofertes el passat 21 de setembre, l'ICF va rebre dues propostes: una de Suport Group Consultor, i una segona d'Inversions Meridiana. Després d'analitzar-les i detectar "algunes imprecisions tècniques", l'Institut obrirà un procediment negociat per intentar arribar a un acord acceptable amb els grups interessats.
D'altra banda, i amb l'objectiu d'obrir ambdós complexos hivernals aquesta temporada, l'ICF està negociant un acord amb Pallars Industrial SA, l'antic propietari de Port-Ainé, perquè es facin responsables de les tasques de manteniment de l'estació fins que aquesta s'adjudiqui al nou gestor. L'oferta és de 400.000 euros per un període de dos mesos.
Paral.lelament, l'ICF també els ha fet una oferta de fins a 1,5 milions d'euros per adquirir tots aquells actius que van quedar fora de la subhasta i que inclouen des de mobiliari fins a l'equip informàtic i maquinària del complex hivernal.
Segons ha explicat el conseller delegat de l'ICF, Josep Ma Ayala, l'acceptació de les dues ofertes per part dels antics propietaris de Port-Ainé permetria per una banda reincorporar al personal de manteniment de l'estació per obrir el complex hivernal aquesta temporada i, de l'altra, poder atendre deutes del concurs de creditors de Pallars Industrial.
Finalment, i pel que fa a la presa de possessió de l'estació de Port-Ainé, Ayala ha anunciat que tot i que el jutjat mercantil de Lleida ja ha emès l'acta d'adjudicació, l'ICF resta a l'espera que el jutge li lliuri la possessió dels actius de l'estació de d'esquí i de l'Sport Center. L'ICF es va adjudicar aquest complex hivernal a través de subhasta pública el passat 29 de juny per un import total de 3,5 milions d'euros.
1