La delegació del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona estarà formada pel seu president, Manel Nadal; el director general de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat, Oriol Balaguer; el delegat de la presidència del CDRA, Ignasi Ragàs; el director de promoció exterior de l'Ajuntament de Barcelona, Mario Rubert, el director de l'àrea d'infraestructures i territori de la Cambra de Comerç de Barcelona, Salvador Curcoll; el director de l'àrea Internacional de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Mª Cervera; el president de la comissió aèria de l'Associació de Transitaris (ATEIA), Antonio Ferreres;i el Cap de les Dependència Provincial de Duanes de Catalunya, Antonio de la Ossa, i el delegat de Barcelona del Centre de Càrrega Aèria (CLASA), Joan Ferrandis, en representació d'Aena.
Durant una setmana, la delegació del CDRA recorrerà Hong Kong, Shenzhen i Tòquio, per tal de promoure i impulsar la col·laboració amb les companyies aèries locals en el desenvolupament de noves rutes directes des de Barcelona a ciutats de la Xina i el Japó. En aquest sentit, el president del CDRA i Secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, es reunirà a Hong kong amb el director de desenvolupament corporatiu de la companyia Cathay Pacific Airlines, Augustus Tang, per tal d'avançar en l'obertura de nous vols de càrrega i passatgers amb aquesta ciutat.
A més, la delegació visitarà la terminal de passatgers de l'aeroport de Hong Kong, un dels més moderns del món, amb un disseny innovador i avançat. Igualment, els membres de la delegació visitaran el seu centre de càrrega, considerat com un dels principals de la Xina.
Durant el viatge, la delegació del CDRA s'entrevistarà amb les dues companyies que operen vols de càrrega des d'aquella regió a Barcelona. En concret, es faran contactes amb Cargolux, que actualment ofereix dos vols diaris amb Hong Kong i n'obrirà un tercer a partir del 29 d'octubre, i amb Jade Cargo, que vola tres cops per setmana entre Barcelona i Shenzhen.
Per tal d'avançar en la consolidació i l'ampliació de l'oferta de vols de càrrega entre Barcelona i Hong Kong, la Generalitat, la Cambra de Comerç i CLASA organitzaran conjuntament un seminari de càrrega aèria on hi participaran transitaris de Barcelona i de les ciutats xineses. A més, la delegació visitarà el centre de càrrega de Shenzhen, un dels grans nuclis industrials de la Xina, prop de Hong Kong.
D'altra banda, el programa també inclou una visita a Tòquio, on el director general de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat, Oriol Balaguer, es reunirà amb representants de dues de les principals companyies aèries al Japó: JAL i ANA.
Igualment, està prevista una trobada amb empresaris japonesos del sector, així com una visita a l'aeroport i al centre de càrrega de Tòquio-Narita. Finalment, la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç organitzaran un seminari sobre inversions, per ampliar els intercanvis empresarials entre el Japó i Catalunya.
Aquesta missió de promoció a l'Àsia s'emmarca en un conjunt d'accions per impulsar l'obertura de nous vols promogudes per les diverses institucions que formen el CDRA (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Cambra de Comerç de Barcelona i AENA).
1