El conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, ha presidit avui, a Alcarràs, l'inici de la comercialització de Pera de Lleida, mentre s'està ultimant tot el procés corresponent a la tramitació de la Denominació d'Origen Protegida (DOP) Pera de Lleida. La iniciativa aplega catorze empreses, que representen el 17 per cent de la producció de pera a les comarques de Lleida

El conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, ha presidit avui, a Alcarràs, l'acte oficial d'inici de la comercialització de Pera de Lleida, mentre s'està ultimant tot el procés corresponent a la tramitació de la Denominació d'Origen Protegida (DOP) Pera de Lleida.

Un total de catorze empreses, que representen el 17 per cent de la producció de pera a les comarques de Lleida, han apostat per aquesta marca comuna, fet pel qual el conseller Llena ha elogiat que hagin unit esforços "perquè hi ha producte i capacitat per fer-ho". El conseller ha remarcat que és precisament aquest "el camí a seguir: unir esforços i crear una imatge de marca vinculada a la qualitat i al territori, i que el consumidor sigui capaç d'identificar-la".

El màxim responsable de l'administració agrària catalana també ha volgut fer palès que enguany la campanya de fruita ha estat favorable, caracteritzada per una menor producció però de qualitat i amb millor preu. Així, la producció s'ha reduït un 20 per cent en pera, un 7 per cent en poma i un 2 en préssec i nectarina, mentre s'ha registrat preus més elevats que en les anteriors campanyes, registrant increments de fins al 27 per cent en pera blanquilla, fins el 28 en conference, i fins al 20 per cent en llimonera, mentre que en el cas de la poma golden la pujada se xifra en un 30 per cent, sempre amb alta qualitat.

El titular del DAR ha instat el sector i totes les parts implicades en la cadena de producció i comercialització a aprofitar aquesta conjuntura i "treballem plegats, coordinem esforços atès que, en definitiva, tots tenim un mateix objectiu: aconseguir que el consumidor català tingui en compte l'origen de la fruita i ho valori. Segons el conseller Llena, malauradament moltes vegades no mengem bona fruita i, per exemple, una bona pera ha de poder crear addicció, i per tant espero que iniciatives com aquesta permetin al consumidor menjar bona fruita i de qualitat".

Segons el conseller, el futur del sector passar per: consolidar el binomi Lleida-fruita de qualitat, aprofitar l'oportunitat que brinda la nova Pera de Lleida per potenciar la seva qualitat i trets diferencials, fer de Catalunya el nostre mercat de proximitat, de l'Estat espanyol el mercat natural, i d'Europa el gran mercat potencial, incentivant-ne el consum, i involucrant la restauració i l'hosteleria en aquesta aposta.