Dimarts, 6 de novembre 2007.- Turisme de Catalunya patrocina la sèrie de televisió nord-americana "Spain... On the Road Again", que incorporarà dos capítols sobre la gastronomia, la cultura i el turisme a Catalunya. La cadena pública de televisió dels Estats Units, PBS (Public Broadcasting System), emetrà durant el 2008 i en prime time diferents capítols que protagonitzaran l'actriu guanyadora d'un Òscar, Gwyneth Paltrow, el prestigiós xef italioamericà Mario Batali, el columnista del New York Times, Mark Bittman, i l'actriu catalana Clàudia Bassols. Aquesta acció té un destacat valor promocional ja que permetrà continuar posicionant Catalunya als Estats Units i acostar al públic nord-americà l'oferta turística, cultural i gastronòmica del país.
L'equip del programa ja ha començat el rodatge dels capítols dedicats a Catalunya i aquests dies estan visitant diverses marques turístiques del territori català. Turisme de Catalunya i la productora Frappé, Inc., responsable de la sèrie, han definit els continguts dels capítols que presentaran els recursos gastronòmics, culturals i turístics de Catalunya. El treball conjunt permetrà trobar el criteri més adequat per presentar els recursos de Catalunya d'acord al format que funciona a la televisió pública dels Estats Units. En aquest sentit, Turisme de Catalunya dóna el suport tècnic i l'assessorament necessari per a la realització de cada capítol i és l'interlocutor amb les entitats turístiques i organismes catalans on s'efectuïn les gravacions per tal de facilitar en la mesura del possible les tasques de l'equip de producció.
Turisme de Catalunya ha previst finançar la producció de la sèrie amb un import de 200.000 euros. Aquest acord tindrà diferents contrapartides promocionals més enllà de l'emissió dels programes com són la difusió de Catalunya en el web del programa, articles del crític gastronòmic Mark Bittmann al New York Times, l'edició d'un llibre, DVD's i CD's relacionats amb la sèrie.
La vinculació de Turisme de Catalunya a la producció de la sèrie també li comportarà per exemple, disposar dels drets d'utilització del material gravat amb la presència dels presentadors per a finalitats promocionals o disposar dels restaurants de Mario Batali a Nova York, Los Àngeles i las Vegas per l'organització d'esdeveniments i accions promocionals de Turisme de Catalunya als Estats Units.
Accions promocionals als Estats Units
En els últims dos anys, Turisme de Catalunya ha fet diverses accions als Estats Units per tal de donar a conèixer l'oferta de la destinació i consolidar la marca "Catalunya" en un mercat amb un gran potencial emissor.
Aquest any, Turisme de Catalunya ha organitzat una trobada comercial a Nova York amb operadors turístics del país, on la cultura i la gastronomia catalanes van jugar un paper destacat. Aquesta acció va comptar amb la col·laboració del col·lectiu gastronòmic La Cuina de l'Empordanet.
Pel que fa a l'any passat, Los Ángeles, Houston i Nova York, aprofitant la celebració dels partits de pretemporada del FC Barcelona, van acollir tres presentacions sobre la marca Catalunya. Així mateix, el Museu Guggenheim de Nova York va ser el lloc escollit per Turisme de Catalunya per fer la cloenda de la seva gira gastronòmica internacional. En aquest cas, van acompanyar a la delegació catalana un equip de tres cuiners representants de la cuina de les comarques d'Osona i la Garrotxa, tots ells guardonats amb una estrella Michelin.