. El conseller Nadal es mostra satisfet perquè l'assignació incorpora les demandes fetes pel Govern
. En destaca el fet que sigui compartida entre diverses companyies, que la decisió pugui ser revocable i el fet que la T-Sud acollirà un corredor per a tots els vols Barcelona-Madrid
El Govern, a través del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha valorat avui positivament l'assignació dels espais de la nova terminal T-Sud que serà operativa el segon semestre del 2009 i que aquest matí ha acordat el consell d'administració d'AENA. El representants del consell s'han reunit prèviament amb el president de la Generalitat, José Montilla , la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, el conseller de PTOP, Joaquim Nadal i l'alcalde Barcelona, Jordi Hereu.
En la roda de premsa posterior a la reunió del Consell de Govern, Nadal ha mostrat la seva satisfacció perquè l'assignació d'aquests espais ha respectat les demandes que el Govern i els agents socials havien fet en les converses mantingudes des del mes de març amb AENA i el Govern de l'Estat i n'ha destacat especialment el fet que l'assignació té "caràcter permanentment revocable" i que és "compartida".
Segons Nadal, "AENA ha entès que davant la mobilitat del mercat i de la possibilitat de compres de companyies aèries que estan en venda, podria produir-se un transvasament d'aliances que podria alterar l'equilibri de l'adjudicació avui presentada".
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques ha volgut destacar també el fet que la T-Sud acollirà un nou corredor Barcelona-Madrid amb presència de totes les companyies que volin específicament en aquesta ruta, pertanyin o no a alguna de les aliances de les companyies assignades.
La nova T-Sud, on de moment s'hi situaran 42 companyies, no exhaurirà totes les seves capacitats, un fet que segons Nadal, ha estat voluntat de tots els que han participat en el procés de negociació "per tal que hi hagi un marge de maniobra per a futurs creixements i, fins i tot, per l'arribada de noves companyies amb propostes concretes sobre vols intercontinentals".
En aquest sentit, el conseller de Política Territorial ha explicat que com a primer criteri per a les assignacions s'ha prioritzat que fos "d'una forma clara les companyies o aliances que prioritzin els vols intercontinentals posant l'accent en aquelles companyies i propostes que enfortissin Barcelona com a centre d'operacions, amb increment de nombre d'avions amb base a la ciutat, creació d'hangars i activitats de manteniment i serveis per les aeronaus", segons ha explicat.
En definitiva, l'assignació dels espais de la futura T-sud respon, segons el conseller Nadal, "a les expectatives actuals i possibles del moviment a l'aeroport del Prat, prioritzant els vols intercontinentals, i segregant un espai de negoci per al corredor Barcelona-Madrid". Segons el Govern, això permet situar l'aeroport del Prat a nivell de la majoria dels aeroports europeus amb qui podrà competir-hi en termes de capacitat ja que la previsió és arribar a créixer dels 30 als 70 milions de passatgers ens els propers deu anys.