L'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre, organisme autònom del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, té, entre d'altres funcions, la d'impulsar plans de promoció de les comarques del Baix Ebre, el Montsià, la Terra Alta i la Ribera d'Ebre que potenciïn la tasca de les entitats del territori i que afavoreixin la coordinació de totes les administracions que hi actuen.
D'altra banda, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona és un organisme autònom de la Diputació que promou, coordina i dóna suport a les accions de foment del turisme amb els agents públics i privats de la Costa Daurada i de les Terres de l'Ebre.
Igualment, tot i que l'IDECE és propietari de la marca turística Terres de l'Ebre, la Llei de turisme de Catalunya atribueix a les diputacions provincials la promoció de les marques turístiques del seu àmbit territorial. La necessitat d'establir mecanismes de coordinació entre aquests organismes ja va motivar la signatura, l'any passat, d'un conveni de col·laboració amb un import total de 676.000 euros.
Ara, el conseller de PTOP i president de l'IDECE, Joaquim Nadal, i el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, han signat un segon conveni de promoció del turisme a les Terres de l'Ebre dotat amb prop de 829.566 euros. D'aquesta xifra, 126.000 euros seran aportats per l'IDECE, mentre que el Patronat de Turisme tarragoní invertirà 703.566 euros.
6 de novembre de 2007