El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal i el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori del Govern de les Illes Balears, Gabriel Vicens, s'han reunit avui per primera vegada a la seu del DPTOP, a Barcelona.

Ambdós consellers en aquesta reunió han intercanviat impressions del futur de la gestió aeroportuària i del paper que han de jugar-hi els governs autònoms. En aquest sentit, han coincidit en treballar conjuntament per avançar en la participació dels governs català i balear en la gestió dels aeroports del l’àmbit territorial de les respectives comunitats autònomes.

D’altra banda, el conseller Nadal ha informat al seu homòleg Balear de l’experiència de la implantació del Tramvia a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que es va posar en marxa l’any 2004, amb motiu de l’estudi que està fent el Govern de les Illes Balears per a crear un nou mitjà de transport públic a la Badia de Palma.

Posteriorment, el conseller Gabriel Vicens ha fet un viatge amb tramvia des de la Plaça Francesc Macià fins a l’intercanviador de Cornellà per tal de comprovar el seu funcionament i la seva integració urbana.

Igualment, els consellers han tractat les respectives polítiques en planificació territorial, gestió del litoral i de mobilitat i transport públic.

En la reunió hi han assistit també per part del Govern català el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, el director general del Transport Terrestre, Manel Villalante i el director general de Ports, Aeroports i Costes Oriol Balaguer, i per part del Govern balear, el director general de Mobilitat, Antoni Verger i la directora general de Transport Aeri i Marítim Joana Amengual.