• Homs atribueix a la “por política” a les consultes determinats arguments en contra de la potestat de la Generalitat per convocar-les
  • El portaveu assegura que el Govern intentarà eixamplar tant com pugui el consens respecte al consell de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals
  • El Govern aprova el reequilibri financer de l’L9 per poder acabar la connexió amb l’aeroport el 2014
El portaveu del Govern en la roda de premsa posterior al Consell Executiu
L’Estatut deixa clar que la Generalitat pot convocar consultes ciutadanes sobre matèries que són de la seva competència, “i el pacte fiscal ho és”, ha assegurat el portaveu del Govern i secretari general de la Presidència, Francesc Homs, en resposta a l’advertiment del PP de dur la llei de consultes al Tribunal Constitucional si es pregunta sobre el pacte fiscal.
 
“Si la Generalitat pot proposar el pacte fiscal, si pot acceptar un determinat model de finançament, també pot acompanyar aquesta proposta i aquesta acceptació amb una consulta ciutadana”. “Negar-ho”, ha sentenciat Homs, “és posar portes al camp, és absurd”.
 
Homs ha reiterat que l’actual llei de consultes, a diferència de l’anterior, que era per la via de referèndum, no requereix de l’autorització de l’estat, tal com ha apuntat el govern espanyol. “Alguns, per la por política a les consultes, confonen pomes i peres i sorprèn que gent molt preparada faci servir determinats arguments jurídics”, ha considerat.
 
El portaveu ha assegurat també que el Govern i el grup parlamentari que li dóna suport promouran “tot allò que vagi en la línia d’eixamplar el consens” pel que fa al consell de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).
 
El metro arribarà a l’aeroport del Prat el 2014

El portaveu del Govern ha fet aquestes declaracions en la roda de premsa posterior al Consell Executiu, en què s’ha aprovat el reequilibri financer de l’L9 per poder acabar la connexió amb l’aeroport el 2014. D’aquesta manera, es concentren els recursos disponibles en les obres del tram entre Collblanc i la T1 de l’aeroport del Prat per tal que d’aquí a dos anys el metro arribi a l’aeroport, una vella reivindicació de les institucions i de la societat catalanes.
 
“En un context d’ajustos pressupostaris, es prioritza aquesta connexió d’acord amb la disponibilitat econòmica actual”, ha destacat el portaveu del Govern i secretari general de la Presidència, Francesc Homs, en la roda de premsa posterior al Consell Executiu.
 
En aquests moments, la posada en servei d’aquest ramal està pendent de l’acabament del túnel del ramal de Zona Franca, entre les estacions d’Ildefons Cerdà i Gornal. Per posar en servei el tram de l’aeroport és imprescindible l’acabament d’aquest tram de túnel, d’uns 800 metres de longitud ja que tant les cotxeres com l’alimentació elèctrica de la línia estan situades al ramal de Zona Franca.
 
L’L9 inclou la construcció de 50 quilòmetres de línia, dels quals ja se n’han construït 43. El tram del costat Besòs, entre la Sagrera, Badalona i Santa Coloma de Gramenet, es troba en servei des de l’any 2010. També s’ha executat el túnel del ramal de l’aeroport fins a Campus Sud. Del ramal de Zona Franca, s’ha executat el viaducte i el tram de túnel fins a Ildefons Cerdà. A la banda Besòs, ja s’ha perforat fins a Lesseps. Per tant, queda pendent de perforar la part del tram central entre Campus Nord i Lesseps.
 
El Govern defensarà davant l’Estat les seves competències en matèria d’horaris comercials i seguretat privada

El Consell Executiu també ha acordat encarregar al president de la part catalana de la Comissió bilateral Generalitat-Estat obrir un procés de negociació per resoldre les discrepàncies competencials entre les dues administracions sobre la regulació dels horaris comercials i l’atribució de condició d’agent de l’autoritat al personal de seguretat privada que recullen dues de les conegudes com a lleis òmnibus. El Govern de la Generalitat entén que les modificacions introduïdes en aquests dos àmbits s’ajusten a les competències recollides a l’Estatut d’autonomia de Catalunya.
 
D’altra banda, el Govern també ha acceptat obrir un procés de negociació amb l'Estat per resoldre les discrepàncies competencials en relació amb l’article 79 de la Llei de Catalunya 10/2011, del 29 de desembre, de simplificació i millora de la regulació normativa, relativa a la seguretat privada.
 
Nou Pla de Museus de Catalunya

El Govern també impulsa el nou Pla de Museus de Catalunya, un document que estructura i ordena els equipaments del país en quatre grans “constel•lacions” d’acord amb el seu àmbit temàtic i fixa el centre que liderarà i actuarà com a capçalera de cadascun d’aquests àmbits: història de l’art, història de la societat, contemporaneïtat i ciències naturals. El Govern ha informat avui del pla, que té com a objectiu ordenar el sistema i crear xarxes que impulsin la col•laboració i les sinergies entre els centres per esdevenir referents a nivell català i europeu.
 
El Pla estableix que les quatre grans “constel•lacions” s’estructuraran al voltant del Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona, el Museu Nacional de Ciències Naturals, i el nou Museu d’Història Nacional de Catalunya.

2  

Imatges

Fotografia Consell Executiu

Fotografia Consell Executiu 410

Fotografia roda de premsa

Fotografia roda de premsa 353

2  

Fitxers adjunts

Insert de vídeo: el portaveu destaca que la Generalitat té competències per consultar sobre el pacte fiscal

Insert de vídeo: el portaveu destaca que la Generalitat té competències per consultar sobre el pacte fiscal
FLV | 1731

Acords de Govern en pdf

Acords de Govern en pdf
PDF | 500