ContactaEN
event_note Nota de premsa

Campanya de la renda 2024

Comença l'atenció presencial a les oficines de l'Agència Tributària de Catalunya

  1. Els primers dies de campanya ja s’ha ocupat el 90% de cites a la majoria de les oficines
  2. Des del passat 6 de maig, l’Agència ha atès més de 22.000 persones per telèfon, cinc vegades més que la campanya anterior
  3. Consellera Romero: el gran nombre de persones ateses per telèfon i de sol·licituds per rebre atenció presencial evidencia que l”’aposta del Govern de reforçar l’ATC i desplegar-la per tot el territori ha estat encertada”
Comença l’atenció presencial a les oficines que l’Agència Tributària té distribuïdes per tot Catalunya. Des d’avui i fins al 30 de juny, els contribuents que necessitin ajuda per fer la declaració de la renda podran ser atesos a qualsevol de les 36 oficines que l’Agència posa a la seva disposició i per un equip de 102 tècnics tributaris formats en aquesta matèria. Només han de demanar cita prèvia a través del web i l’app de l’ATC o al telèfon 901 22 33 44 (de dilluns a divendres, de 9 a 19 hores).
La consellera Romero durant la roda de premsa que s'ha celebrat des de l'oficina que l'ATC ha habilitat al carrer Còrsega 273 de Barcelona
La consellera Romero durant la roda de premsa que s'ha celebrat des de l'oficina que l'ATC ha habilitat al carrer Còrsega 273 de Barcelona
{"name":"2025/06/03/11/15/ff979de8-41b2-4288-ad72-975d2e06cd93.jpg","author":"Departament d'Economia i Finances","type":"0","location":"0","weight":223379}


Els contribuents ja podien fer la seva declaració de la renda amb assistència telefònica des del 6 de maig. Des d’aleshores i fins al 30 de maig, els tècnics de l’agència han atès 22.268 persones per telèfon, una xifra que multiplica per cinc la registrada durant el mateix període de l’any passat, quan se’n van atendre 4.660.

D’altra banda, el passat 29 de maig es va activar el telèfon per sol·licitar dia i hora per rebre atenció presencial. Des d’aleshores, ja s’ha ocupat el 90% de les cites a la majoria de les oficines per als primers dies de campanya, i alguna oficina ja no té hores lliures fins a mitjan mes de juny. Aquestes dades posen de manifest l’impacte positiu de les mesures implementades per l’ATC amb l’objectiu de millorar el servei al contribuent i reforçar l’atenció territorial.

Cinc plataformes exclusives d’assistència personalitzada i gratuïta

L’ATC ha habilitat cinc plataformes exclusives d’assistència de la renda, de manera presencial i totalment gratuïta:

Ciutat

Adreça

Nombre de punts d’atenció

Barcelona

Còrsega 273

14

Barcelona

Aragó 330

8

Girona

Santa Caterina

10

Tarragona

Rambla del president Lluís Companys, 14

10

Lleida

Rambla d’Aragó, 8

5


També s’atendrà presencialment des d’uns espais cedits pels ajuntaments de quatre municipis de la corona de Barcelona: Badalona, Cornellà, Sant Adrià i Santa Coloma de Gramenet.

En total, l’ATC posa a disposició de tothom qui necessiti ajuda per fer la declaració un total de 36 oficines i 102 professionals distribuïts per tot Catalunya.

El detall de les oficines que participen en la campanya de la renda 2024 es pot consultar a la seu electrònica de l'ATC o a l'app.

Calendari de renda i patrimoni 2024


29 abril


1 maig


6 maig


29 maig

2 juny

10 a 20 juny


27 juny

30 juny

Declaració de la renda

Inici sol·licitud cita prèvia per rebre assistència telefònica


Inici de l’assistència telefònica



Inici sol·licitud cita prèvia per rebre assistència presencial

Inici de l’assistència presencial


Últim dia per sol·licitar cita prèvia

Últim dia d’assistència telefònica i presencial

Declaració de patrimoni




Inici sol·licitud de cita prèvia (seu electrònica de l’ATC)





Assistència presencial a les oficines centrals de l'ATC i a les delegacions de Girona, Lleida i Tarragona




Els contribuents que hagin de tributar per l’impost sobre el patrimoni seran atesos pels tècnics de l’ATC a les oficines centrals a Barcelona i a les delegacions territorials a Girona, Lleida i Tarragona, entre el 10 i el 20 de juny, ambdós inclosos.

Cites

Consellera d'Economia i Finances, Alícia Romero

"El balanç del primer mes de campanya són bones dades en l'atenció telefònica, una bona previsió de reserves per a l'atenció presencial i també una bona resposta per part de l'equip de tècnics que presten el servei".

"Des del Govern estem satisfets de com avança la campanya. Ens queda aquest mes de juny, amb l'atenció presencial, que esperem que continuï amb la bona resposta de la ciutadania. El nostre objectiu era augmentar l'atenció un 20% i hem superat totes les previsions".

"Tot això s'emmarca en la voluntat del govern que l'ATC vagi agafant múscul i pugui entomar el repte de gestionar l'IRPF l'any 2026, tal com ens vam comprometre a l'acord d'investidura amb ERC".

"Aquesta setmana es publicaran les primeres 40 places de l'Agència Tributària. Anem musculant l'Agència perquè pugui anar assumint els reptes que té al davant".

Notes de premsa relacionades
La secretària d'Hisenda, Marta Espasa, durant l'obertura de l'acte
event_note Nota de premsa