event_note Nota de premsa

Consellera Parlon: "Cap família hauria de rebre mai 'La notícia que no vols rebre'"

  1. “La notícia que no vols rebre” és la nova campanya de conscienciació viària del Servei Català de Trànsit
  2. L’acció publicitària, centrada en el moment de la comunicació de la mort d’un familiar, pretén sensibilitzar la ciutadania sobre l’impacte real dels accidents viaris
  {"name":"2025/07/18/16/03/c6ea0951-8533-4efe-af3b-db6cd725e234.jpg","author":"Interior","type":"0","location":"0","weight":1355889}
La consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, acompanyada del director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha presentat a la Sala d’actes del Departament d’Interior i Seguretat Pública, la nova campanya de conscienciació viària “La notícia que no vols rebre”.

Impulsada pel Servei Català de Trànsit (SCT) aquest estiu, es tracta d'una nova campanya de conscienciació viària amb l’objectiu de sensibilitzar la ciutadania sobre les conseqüències devastadores i tràgiques dels accidents de trànsit. En aquest sentit, l’acció comunicativa se centra i relata la comunicació de la mort d’un familiar o ésser estimat en un sinistre viari.

Amb el lema “La notícia que no vols rebre”, la campanya publicitària recull i relata els testimonis reals de familiars de víctimes mortals, així com dels agents de trànsit dels Mossos d’Esquadra i psicòlegs del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), que comparteixen l’impacte emocional de rebre o comunicar una notícia tan tràgica.

La consellera Parlon ha destacat que aquesta campanya “vol incidir sobre la ciutadania i, sobretot, apel·lar a aquell sentiment d’empatia i també de la responsabilitat de la gent.” “Hem de seguir tots els consells i normes del Servei Català de Trànsit.”

Seguint en aquesta línia, la titular d’Interior i Seguretat Pública ha fet un “agraïment molt especial a totes i tots els professionals que estan darrere de l’atenció, malauradament, d’aquelles situacions complicades i a les associacions que treballen tot l'any per millorar la consciència de la ciutadania”.

Finalment, la consellera ha valorat que la campanya s’ha realitzat amb testimonis reals que han perdut persones estimades. “Fer aquest gest de servei públic per incidir o evitar que torni a passar i ser protagonistes també d’aquest repte col·lectiu que tenim com a societat que és per arribar als zero accidents mortals el 2050 és molt rellevant com a Departament d’Interior i Seguretat Pública”, destaca Parlon.

Per la seva banda, el director ha destacat que “el Servei Català de Trànsit mai dona bones notícies, de vegades menys dolentes, però mai bones perquè darrere de les víctimes de trànsit hi ha famílies i vides trencades”. “Encara que hi ha dades d’una baixada de la sinistralitat i anem en la direcció correcta, cal aprofundir i revisar amb Mossos d’Esquadra les estratègies dels sinistres”, ha afegit.

La nova campanya de conscienciació viària, amb el testimoniatge en primera persona com a protagonista, es començarà a emetre el pròxim dissabte, 19 de juliol, i el concepte creatiu es desplegarà i difondrà a través d’aquests formats i canals:

  1. Cinc espots audiovisuals de 30 segons cadascun per a televisions i cinemes.
  2. Dues falques radiofòniques
  3. Dues gràfiques per a mitjans impresos i digitals
  4. Accions digitals a xarxes socials

En els anuncis gràfics, a més del claïm principal, també es descriu la situació de comunicació als familiars de les víctimes que van morir en accident de trànsit, juntament amb el lema secundari A la carretera, sigues responsable.

Amb aquest enfocament i la posada en escena de testimonis reals, la campanya institucional de sensibilització viària pretén generar en els espectadors i espectadores una sacsejada emocional, empatia i també trencar el desconeixement sobre aquesta realitat tan dolorosa i colpidora, amb l’objectiu final de fomentar actituds responsables en la conducció per evitar-la. Així doncs, els principals objectius de la campanya són:

  1. Sensibilitzar sobre la importància de la seguretat viària per evitar tragèdies.
  2. Conscienciar sobre l’impacte real i emocional que suposa perdre un ésser estimat en un accident de trànsit.
  3. Fomentar l’empatia i el respecte cap a les famílies afectades per aquest succés traumàtic.
  4. Impulsar el canvi de comportament a través d’una crida contundent a la conducció segura i responsable.

Convé destacar que la campanya es caracteritza per un to intimista i un estil documental amb una narrativa pausada i emotiva amb l’objectiu de generar aquesta reflexió al voltant de la responsabilitat viària per evitar situacions tràgiques com la mort de familiars i amics en accidents de trànsit.Amb aquesta acció publicitària testimonial es pretén assolir un impacte, record i penetració social elevats per tal que s’adoptin actituds més segures en el conducció de forma generalitzada.

Finalment, cal remarcar que la posada en marxa d’aquesta campanya de conscienciació viària centrada en el moment de la comunicació d’un familiar o ésser estimat en un sinistre viari, respon a una demanda en el marc dels grups de treball establerts entre el Servei Català de Trànsit i les associacions de víctimes d’accidents de trànsit.

Enllaç amb spots de la campanya i cartela:

https://www.swisstransfer.com/d/7b1a4ba3-1d8a-41f2-92e6-0a17ca2ab968