El Complex Educatiu acull demà la Segona Sessió de Reflexió per a Professionals de l'Acolliment Lingüístic

query_builder   27 novembre 2008 00:00

event_note Nota de premsa

El Complex Educatiu acull demà la Segona Sessió de Reflexió per a Professionals de l'Acolliment Lingüístic

L'ètica i la política lingüística centraran la jornada de treball
El Complex Educatiu de Tarragona acollirà demà divendres, 28 de novembre, de 10 a 13 hores, la Segona Sessió de Reflexió per a Professionals de l’Acolliment Lingüístic, titulada “Ètica i política lingüística en els processos d’acolliment”. La conductora del debat i la reflexió serà Elvira Riera, subdirectora general de Política Lingüística i autora del llibre Ètica i diversitat lingüística. Per una política lingüística responsable.

El passat 14 de desembre, la responsable de la Secretaria de Política Lingüística a Tarragona, Anna Domingo, va exposar l’experiència de la primera sessió de reflexió per a professionals de l’acolliment lingüístic, que es va celebrar el 14 de desembre de 2007 a la Casa del Mar de Tarragona. Domingo va participar en una taula rodona de la jornada Diàleg Intercultural: Experiències i Propostes, organitzada per la Càtedra Unesco de Llengües i Educació a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, a Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat, la Comissió Europea pel Multilingüisme i la Universitat de les Illes Balears. 

El format i la metodologia  són els aspectes més novedosos d’aquestes sessions de treball. Per una banda, tenen un caràcter de reflexió i, per l’altra, els inscrits són els protagonistes de la jornada participant activament per donar resposta a les seves inquietuds de manera col·lectiva. En aquesta línia, la idea va ser crear un espai de trobada i reflexió per ajudar els professionals de l’acolliment lingüístic a reflexionar sobre les barreres culturals, un de tants temes difícil d’abordar individualment.

10:00|.Complex Educatiu. Tarragona (Tarragonès) |Tarragona (El Tarragonès)

Segona Sessió de Reflexió per a Professionals de l’Acolliment Lingüístic