settings_input_antenna Convocatòria

El president Puigdemont inaugurarà dilluns, a Sabadell, les noves estacions del perllongament del Metro del Vallès d'FGC

 
  • A més de les noves estacions de Can Feu - Gràcia i Plaça Major entraran en funcionament 1,5 quilòmetres més d’aquesta línia
 
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, inaugurarà dilluns vinent, 12 de setembre, el nou tram del Metro del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i les noves estacions Can Feu - Gràcia i Plaça Major, que entraran en servei l’endemà mateix.
 
L’acte inaugural al qual també hi prendrà part l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez; el president d’FGC, Enric Ticó; el president d’Infraestructures de la Generalitat, Joan Jaume Oms, i el delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona, Miquel Àngel Escobar, començarà a les 11 del matí a l’estació de Sabadell Plaça Major.  
 
Després de validar els bitllets a l’accés de l’estació, el cap de l’Executiu, acompanyat de les autoritats, baixarà a la nova andana per conèixer les noves instal·lacions. En aquest punt es procedirà al bateig del tren que ha de fer aquest viatge inaugural amb el nom del poeta i dramaturg sabadellenc Joan Oliver, Pere Quart. El cotxe estarà vinilat amb una imatge de l’escriptor i un fragment de les Corrandes de l’exili.
 
Un cop fet el trajecte d’1,5 quilòmetres i ja a l’estació de Can Feu-Gràcia, hi haurà els parlaments inaugurals.
 
Al vestíbul de l’estació, el conseller Rull farà una explicació de les obres i les instal·lacions i, a continuació, intervindran el president d’FGC, l’alcalde de Sabadell i el president de la Generalitat.  
 
A partir de la una del migdia i fins a les 21.00 hores hi haurà una jornada de portes obertes, durant la qual els veïns podran viatjar gratuïtament entre ambdues estacions.  
 
La posada en servei de la prolongació de la línia a Sabadell culminarà la primavera de 2017, amb 3,7 quilòmetres de via i tres estacions més (la Creu Alta, Sabadell Nord i Ca n’Oriac-Parc del Nord). En total, la prolongació del Metro del Vallès a Sabadell abasta 5,2 quilòmetres –4,4 dels quals, de nova línia– cinc estacions i unes cotxeres a Ca n’Oriac. Aquesta actuació suposa una inversió de 430 milions d’euros.
 
Les noves estacions que s’inauguraran dilluns estan adaptades per a persones amb la mobilitat reduïda i per a facilitar els moviments dels usuaris disposen d’escales fixes, mecàniques i tres ascensors.
 
L’endemà, 13 de setembre, entraran plenament en servei les noves estacions i el perllongament de la línia.
 
Nota: Els mitjans que vulguin cobrir l’acte s’hauran d’acreditar enviant un correu electrònic a premsa@fgc.cat i indicant nom, cognoms, DNI i mitjà. Les acreditacions es recolliran a la mateixa estació de Sabadell Plaça Major a les 10.30 hores.
 
11:00Inauguració del perllongament del Metro del Vallès de FGC a Sabadell.
Estació Sabadell Plaça Major. Sabadell (Vallès Occidental)
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, inaugurarà el nou tram del Metro del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i les noves estacions Can Feu - Gràcia i Plaça Major, que entraran en servei l’endemà mateix. A l’acte inaugural també hi prendran part l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez; el president d’FGC, Enric Ticó; el president d’Infraestructures de la Generalitat, Joan Jaume Oms, i el delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona, Miquel Àngel Escobar. Després de validar els bitllets a l’accés de l’estació, el cap de l’Executiu, acompanyat de les autoritats, baixarà a la nova andana per conèixer les noves instal·lacions. En aquest punt es procedirà al bateig del tren que ha de fer aquest viatge inaugural. Un cop fet el trajecte d’1,5 quilòmetres i ja a l’estació de Can Feu-Gràcia, hi haurà els parlaments inaugurals. El conseller Rull farà una explicació de les obres i les instal·lacions i, a continuació, intervindran el president d’FGC, l’alcalde de Sabadell i el president de la Generalitat.  
 
Nota: Els mitjans que vulguin cobrir l’acte s’hauran d’acreditar enviant un correu electrònic a premsa@fgc.cat i indicant nom, cognoms, DNI i mitjà. Les acreditacions es recolliran a la mateixa estació de Sabadell Plaça Major a les 10.30 hores