El conseller d’Educació, Josep Bargalló, visitarà demà l’exposició de projectes participants en l’edició d’enguany del mSchools Student Awards. Ho farà a partir de les 11h a les instal·lacions de La Farga de l’Hospitalet, acompanyat del CEO de la GSMA John Hoffman; i de la directora general d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, Mar Camacho.
El programa mSchools és una iniciativa de mEducation que impulsa la Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA. L’objectiu és contribuir a integrar les tecnologies mòbils a l’aula per tal d’afavorir nous aprenentatges i potenciar les competències de l’àmbit digital.
703 participants i 127 projectes finalistes
mSchools Student Awards és un concurs i lliurament de premis que reconeix la tasca realitzada per alumnes i docents en el programa mSchools durant el curs escolar. Enguany, mSchools celebra la sisena edició, i hi han participat 703 concursants amb 127 projectes finalistes –davant dels 580 concursants i els més de 118 projectes l’any anterior-. Els participants poden presentar-se a concurs en les següents modalitats: App Education, Mobile History Map i Scratch Challenge.
App Education: Els alumnes han de desenvolupar projectes d’aplicacions mòbils que ofereixin solucions a problemes reals i que tinguin com a punt de partida els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, 17 reptes relacionats amb el medi ambient, la societat i l’economia que promouen un món més igualitari, digne i sostenible. Es tracta de resoldre reptes compartits i trobar solucions innovadores mitjançant el treball en equip. (Es poden consultar els centres i projectes finalistes en l’enllaç d’aquesta modalitat)
Mobile History Map: Promou la creació de projectes singulars de qualsevol àmbit curricular relacionats amb l’entorn més proper (barri, municipi, comarca, etc.) al centre, desenvolupats pels alumnes i compartits a la plataforma digital de georeferenciació Mobile History Map. (Es poden consultar els centres i projectes finalistes en l’enllaç d’aquesta modalitat)
Scratch Challenge: Desenvolupament de projectes a través del llenguatge Scratch. El projecte ha de basar-se en el repte plantejat per a aquesta edició: “Els invents que ajuden a les persones”. Es pot fer de diferents maneres, com ara il·lustrant un invent, o una millora d’un invent, que resolgui alguna necessitat de les persones; fent una simulació del funcionament d’algun invent existent; a través d’un joc de preguntes i respostes al voltant d'invents propers o de les dones inventores. (Es poden consultar els centres i projectes finalistes en l’enllaç d’aquesta modalitat)
11:00El conseller Bargalló visita l'exposició de Projectes de la 6a edició dels mSchools Students Awards.
La Farga de l'Hospitalet ( c. de Barcelona, 2). L'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès)El conseller d'Educació, Josep Bargalló, visitarà l'exposició de Projectes de la 6a edició dels mSchools Students Awards. També hi assistirà la directora general d'Innovació, Recerca i Cultura Digital, Mar Camacho.




