- 300 inscrits debatran sobre com l’entorn d’escoles i instituts pot ajudar a millorar les taxes d’èxit educatiu.
- Les jornades, que se celebraran entre avui i dissabte, estan adreçades a docents, tècnics municipals, estudiants, associacions de pares i mares i serveis educatius.
- Es presentaran 70 experiències, pràcticament el doble que l’any passat. (Adjuntem el llistat d’experiències).
El conseller d’Educació, Ernest Maragall, inaugurarà demà a les 18.30h. a catedral de La Seu d’Urgell el Congrés Educació i Entorn, que celebra la cinquena edició. El certamen està adreçat a professionals i actors de diferents àmbits del sector educatiu: docents, estudiants, tècnics municipals, serveis educatius, entitats de la infància i la joventut i associacions de pares i mares.
La conferència inaugural del congrés anirà a càrrec de Daniel Innerarity, professor del Departament de Filosofia de la Universitat de Saragossa sota el títol “Aprendre en la societat del coneixement”.
El congrés se celebrarà entre avui dijous i dissabte 22 de maig i compta amb 300 inscrits. L’objectiu de les jornades és analitzar el paper de la participació dels diferents actors que formen part de l’entorn dels centres i de l’alumnat i que poden incidir de forma positiva en l’èxit educatiu. És a dir, l’èxit educatiu no només depèn de l’alumnat i dels docents, sinó també de l’entorn que incideix en l’alumnat com són la família, les entitats de barri, les associacions culturals i esportives.
Durant el certamen s’organitzaran espais de reflexió amb experts de diferents sectors, espais de diàleg i d’intercanvi d’iniciatives i un espai d’experiències on, a través de plafons, es mostraran les activitats que duen a terme entitats i associacions al voltants dels eixos centrals del congrés. Enguany el nombre d’experiències presentades s’ha gairebé duplicat respecte l’any anterior, passant de les 40 del 2009 a les 70 d’aquesta edició.
Alguns dels temes que es tractaran seran com crear l’aula participativa, com potenciar la capacitat reflexiva i autocrítica de l’alumnat, com vehicular la participació dels moviments escolars o quin és el paper de les xarxes socials en la participació dels joves en l’entorn.
Com a novetat en l’edició d’enguany del congrés, destaca una taula rodona on participaran representants dels grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, i on respondran, entre d’altres qüestions, a part de les preguntes formulades pels assistents a les jornades.
20 de maig de 2010
18:30.
Catedral de La Seu d'Urgell, La Seu d'Urgell (Alt Urgell)El conseller d'Educació, Ernest Maragall, inaugurarà el 5è Congrés “Educació i Entorn”. El delegat del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, Víctor Orrit, també hi assistirà.