- Aquest àpat gratuït s’elaborarà amb aliments recuperats que han quedat fora del circuit comercial
- La campanya Aprofitem els aliments forma part de l’estratègia del Departament d’Acció Climàtica per a la prevenció de les pèrdues i el malbaratament alimentari
El delegat del Govern a Tarragona, Àngel Xifré Arroyo, participarà demà, dissabte 7 d’octubre, al Gran dinar d’aprofitament que se celebrarà a la plaça Corsini de Tarragona.
Xifré, acompanyat de la consellera de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona i presidenta dels Mercats de Tarragona, Montse Adan, i del president de la Fundació Banc dels Aliments de Tarragona, Josep Maria Solanes, atendrà els mitjans de comunicació a les 13.00 hores.
El Dinar d'Aprofitament és una acció del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat coorganitzada amb el Banc dels Aliments de Tarragona i la Plataforma Aprofitem els Aliments amb la col·laboració dels Mercats de Tarragona i l'Ajuntament de Tarragona. L’àpat, que serà gratuït i estarà elaborat amb aliments recuperats que han quedat fora del circuit comercial, comptarà amb el cuiner del restaurant AQ Ferran Solanes. Es preveu que es recuperin al voltant de 400 kg d’aliments per cuinar un àpat per a 400 persones.
La campanya Aprofitem els aliments forma part de l’estratègia del Departament d’Acció Climàtica per a la prevenció de les pèrdues i el malbaratament alimentari, la qual s’emmarca dins l’Estratègia alimentària de Catalunya, que té com a objectiu assolir un sistema alimentari més sostenible, transformador i basat en l’economia circular.