Dimarts, 10 de febrer (18.30 h), el director de l'Oficina de Promoció de la Pau i dels Drets Humans de la Generalitat, Xavier Badia, presentarà el llibre a la Biblioteca Pública de Lleida. Dijous, la presentació es farà a Tremp
El director de l’Oficina de Promoció de la Pau i els Drets Humans (Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació), Xavier Badia, presentarà dimarts, 10 de febrer (18.30 h), el llibre-CD “Deconstruir la guerra” a Lleida. L’obra, realitzada per quatre membres de Justícia i Pau (Francesc Benítez, Tica Font, Pere Ortega i Alejandro Pozo), és una eina didàctica per ensenyar als alumnes de secundària com solucionar els conflictes sense recórrer a la violència i a la guerra. També participaran en la presentació el director dels Serveis Territorials a Lleida del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Pere Blasco; el director dels Serveis Territorials a Lleida del Departament d’Educació, Antonio-German López, i el coautor del llibre, Alejandro Pozo.
La unitat didàctica parteix de la constatació que, durant anys, els alumnes han estudiat els successius conflictes que ha patit el nostre país, Europa o el món. Però poques vegades se’ls parla de conflictes armats actuals; de les causes que s’amaguen darrere una guerra; de les víctimes dels conflictes; o de les alternatives que existeixen per resoldre conflictes sense recórrer a la violència.
Amb aquest llibre, l’Oficina de Promoció de la Pau i els Drets Humans posa en marxa la nova col·lecció “Apunts de Pau i Drets Humans” de materials didàctics i pedagògics centrats en la cultura de la pau i la defensa i la promoció dels drets humans. La col·lecció està pensada per donar suport al professorat de primària i de secundària i a entitats que es dediquen a la formació dels infants i joves.
Dijous 12, presentació al Pallars Jussà
El director Xavier Badia presentarà dijous, 12 de febrer (18.30 h), el llibre a la Biblioteca Pública Maria Barbal de Tremp (Pl. Catalunya, 6). També hi participaran el director dels Serveis Territorials a l’Alt Pirineu i Aran del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Àngel Joval; la directora adjunta dels Serveis Territorials a l’Alt Pirineu i Aran del Departament d’Educació, Marisa Feixa, i el coautor del llibre, Alejandro Pozo.
18:30.
Biblioteca Pública de Lleida (Rambla Aragó, 10), Lleida (El Segrià)El director de l’Oficina de Promoció de la Pau i els Drets Humans, Xavier Badia, presentarà el llibre-CD “Deconstruir la guerra”. L’obra és una eina didàctica per ensenyar als alumnes de secundària com solucionar els conflictes sense recórrer a la violència i a la guerra.