Els treballs de construcció del carril bus-VAO de la C-58 afectaran al trànsit a l’avinguda Meridiana en sentit Barcelona a l’altura de Trinitat Nova. En aquest sentit, a partir de dimarts 1 de març i fins la tardor, es reduirà el nombre de carrils d’entrada a la ciutat de 5 a 4 carrils. Prèviament, per modificar la configuració actual de la calçada, en horari nocturn durant tres nits a partir d’avui, s’eliminaran 2 carrils d’entrada.
L’execució de les obres d’un carril bus-VAO a la C-58 entre el nus de Ripollet i Barcelona comportaran restriccions al trànsit a l’avinguda Meridiana en sentit Barcelona.
En aquest sentit, a partir de dimarts 1 de març, i fins aproximadament la tardor, es reduirà de 5 a 4 el nombre de carrils d’entrada a la ciutat. D’altra banda, també es reduirà, en un tram d’uns 300 metres, l’amplada dels tres carrils de la C-58 i la C-17 que s’incorporen a la calçada d’entrada a Barcelona per l’avinguda Meridiana. Aquests tindran una limitació de velocitat de 60 km/h.
Per tal de modificar la configuració actual de la calçada d’accés a Barcelona, a partir d’aquesta nit, i durant tres nits, es duran a terme tasques d’estretament de carrils, pintat i delimitació de nous carrils, i col·locació de barreres de protecció, que obligaran a ocupar dos carrils entre les 22.00 hores i les 5:30 hores.
En aquest sentit, aquesta nit s’ocuparan dos carrils de manera alternativa, de l’esquerra i la dreta de la calçada d’entrada, de manera que els vehicles sempre disposaran de tres carrils per circular-hi.
Demà i dimecres a la nit, l’ocupació es limitarà als dos carrils de la dreta exclusivament, per tal de col·locar les barreres de seguretat que delimitaran la nova configuració de la calçada d’entrada.
Els treballs que s’executin aquesta nit comportaran que a partir de demà, i fins a la tardor, els vehicles disposaran de 4 carrils d’accés a la ciutat de Barcelona en aquest tram.
Les restriccions al trànsit permetran avançar en l’extracció de terres i execució de l’ampliació de la calçada al costat del nou mur de Trinitat Nova, construït per poder desplaçar la calçada en sentit muntanya i disposar de l’espai necessari per encabir el nou carril bus i permetre la futura continuïtat de la carretera de Ribes com a vial urbà. A més, l’actuació permetrà desviar alguns serveis, com ara una canonada de gas i l’execució de la vorera i la il·luminació.
D’altra banda, a partir de dimarts 8 de març i durant aproximadament un mes, les afectacions s’estendran en el mateix àmbit a la calçada de sortida de Barcelona, amb una reducció de carrils de 4 a 3, com a conseqüència de les obres d’execució de canalitzacions de telecomunicacions per al funcionament del carril bus-VAO.
Un nou carril bus per potenciar el transport públic
Les restriccions s’emmarquen en les obres d’implantació del carril bus-VAO a l’avinguda Meridiana i en la millora de la connexió i accessibilitat entre els barris de Trinitat Vella i Trinitat Nova.
El carril d’ús exclusiu per autobusos i vehicles d’alta ocupació (VAO) discorrerà segregat de la resta de carrils d’aquest tram de la C-58, per l’actual mitjana de l’autopista. Tindrà una longitud de 6,8 quilòmetres, i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de 3,50 metres cadascun, que es podran utilitzar en sentit Barcelona i en sentit Vallès, en funció de les necessitats de mobilitat. Els dos vorals previstos seran d’1,50 metres cadascun. Les obres es van iniciar el desembre de 2009; actualment s’està treballant al llarg de tota la traça i bona part de les estructures previstes estan executades o en fase molt avançada.
L’actuació millorarà la capacitat viària d’una de les carreteres que registra més densitat de trànsit de Catalunya, amb una circulació estimada d’uns 154.000 vehicles diaris de mitjana. L’objectiu d’aquesta obra és fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació, que disposaran d’una via exclusiva que els permetrà assolir velocitats comercials competitives.
1