El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural ha convocat, per a la campanya inicial o única 2011-2012, els ajuts destinats a la promoció en mercats de tercers països de productes vitivinícoles, i n’ha aprovat les corresponents bases reguladores, com publica avui el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Les sol·licituds s’han de presentar a les seus territorials del Departament de la demarcació en la que estigui ubicat el sol·licitant fins el proper 31 de març de 2011.
El finançament dels ajuts a les accions va a càrrec del fons FEAGA, i l'import per a cadascuna de les accions i dels programes seleccionats no podrà superar el 50 per cent de les despeses subvencionables. En els programes de més d'un any de durada aquest límit màxim es considerarà per cada any d'execució.
L’inici d’actuacions té data per al proper 1 d’agost d’enguany i aquesta és la quarta campanya d’un total de les cinc pressupostades.
Cal remarcar la rellevància que té per a les empreses o entitats que optin a aquesta ajuda per a la promoció dels seus productes a països que no pertanyen a la Unió Europea (UE) la subvenció de fins al 50% del total de les despeses dels següents tipus de actuacions:
1) Participació en fires internacionals en tercers països (no integrants de la UE)
2) Accions d’informació i promoció.
3) Campanyes d’informació.
4) Estudis de mercat, ja sigui per a nous mercats o per a avaluar els resultats de les mesures pròpies de la subvenció.
Els sol·licitants d’aquestes ajudes poden ser:
1) Empreses
2) Associacions i Consorcis d’exportadors
3) Consells Reguladors de les Denominacions d’Origen
4) Agrupacions de productors
5) Entitats associatives sense ànim de lucre participades per empreses vitivinícoles i que tinguin entre els seus objectius la promoció exterior dels vins i caves catalans.