El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, juntament amb l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, han visitat avui les obres d’ampliació del vestíbul de l’L1 de la Torrassa, que es troben en l’última fase d’execució. L’actuació inclou l’adaptació de l’estació a persones a mobilitat reduïda, amb la instal·lació de 3 ascensors i escales mecàniques que milloraran la mobilitat en aquest intercanviador, que en el futur permetrà la correspondència amb l’L9/L10 i Rodalies.
Ricard Font i Núria Marin durant la visita d'avui
Ricard Font i Núria Marin durant la visita d'avui
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, i l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, han visitat avui les obres d’ampliació i adaptació del vestíbul de l’L1 de la Torrassa, que es troben ja molt avançades, pendents dels últims acabats interiors.
 
L’actuació, que forma part del projecte de construcció de l’intercanviador de la Torrassa entre l’L1 i l’L9/L10, comprèn l’ampliació del vestíbul de l’L1 i la seva adaptació a persones amb mobilitat reduïda, amb la instal·lació de 3 ascensors per connectar l’exterior, el vestíbul i les andanes, així com escales mecàniques.  Es preveu posar en funcionament el nou vestíbul i els ascensors en les properes setmanes.
 
Les obres d’ampliació de l’estació de l’L1, la nova estació de l’L9/L10 i la correspondència entre ambdues línies comportarà un cost aproximat de 56 MEUR.
 
 
Un nus intermodal a l’Hospitalet
 
El futur intercanviador de la Torrassa entre l’L1 i l’L9/L10 tindrà una superfície útil d’uns 800 m2, i disposarà de dos accessos: un se situarà a l’avinguda de Catalunya a tocar de la cruïlla amb l’avinguda Torrent Gornal, mentre que l’altre és l’existent a la banda sud de l’avinguda Torrent Gornal, proper al carrer Rosalia de Castro, abans de creuar el pas inferior del ferrocarril.
 
Estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda, amb un total de 5 ascensors. Un d’aquests connectarà l’exterior amb el vestíbul del futur intercanviador i dos més enllaçaran el vestíbul amb les dues andanes de l’L1. Finalment, els altres dos ascensors nous se situaran a l’estació de l’L9 i connectaran amb les dues andanes.
 
L’estació de l’L1 registra prop de 22.000 usuaris cada dia feiner, i s’espera que aquesta xifra augmenti fins als 42.000 al conjunt de l’intercanviador L1 - L9/L10.
 
En el futur, aquest intercanviador s’ampliarà per donar servei també amb les línies R2 i R4 de Rodalies. En aquest sentit, actualment el projecte constructiu d’aquesta actuació es troba en fase de redacció per part del Ministeri de Foment. 

1  

Fitxers adjunts

Imatge virtual L9 Torrassa

Imatge virtual L9 Torrassa
JPG | 130