El conseller d’Interior, Felip Puig, fet una crida a la participació dels agents per a “un dels projectes que el nostre país ha de fer front, una revisió de la llei de Policia Local, de la llei de la Policia de la Generalitat i desplegar el sistema de policia de Catalunya a partir d’una reformulació dels papers de les policies locals i la Policia de la Generalitat”. El conseller ha anunciat que iniciarà properament una ronda de debats, perquè “és el moment d’afrontar el repte de redefinir el model integral de la policia de Catalunya” que ha de ser una “policia d’estat” i “plena”.
El conseller ho ha dit en l’acte de cloenda de la Primera Jornada de Sistema de Seguretat i Polítiques Públiques de la UGT, en què també ha participat el secretari general de la UGT a Catalunya, Josep M. Álvarez. Puig ha dit que “recolliré i estudiaré les conclusions de la jornada” i ha afegit que espera debatre sobre la definició del nou sistema de policia de Catalunya en una segona jornada l’any vinent.
Per la seva banda, Josep M. Álvarez, ha destacat que “creiem en un model integral de policia” i que “cal posar els mecanismes necessaris perquè el treball dels cossos sigui plenament coordinat”.
En la Jornada sobre Sistema de Seguretat i Polítiques Públiques, diversos experts en dret, membres de consistoris i membres de forces i cossos de seguretat de Catalunya de la resta de l’Estat espanyol han analitzat un nou model policial per a Catalunya i, especialment, als grans municipis. També s’ha debatut sobre la necessitat de plantejar un nou sistema de seguretat públic a tot el territori català, on la Policia Local desenvolupa un paper fonamental en el sistema de seguretat públic. A més, s’ha la policia integral des d’una perspectiva jurídica i s’ha exposat el model de Policia Local a d’altres ciutats de l’Estat com ara Madrid i Bilbao.