event_note Nota de premsa

Orange es connecta al Punt Neutre d'Internet de Catalunya (CATNIX)

El secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació i president de la comissió estratègica del CATNIX, Jordi Bosch, ha assegurat que amb la incorporació d'Orange al CATNIX "seguim potenciant l'oferta d'Internet a Catalunya, on el CATNIX és un element clau dins de l'estratègia global de desplegament de serveis i infraestructures de telecomunicacions al nostre país", i que "tant els clients d'Orange com els ciutadans de Catalunya es podran beneficiar d'una major qualitat de servei d'Internet".
Orange és una operadora amb més de 12 milions de clients als que ofereix serveis convergents de telefonia mòbil, fixa, Internet de banda ampla i TV per ADSL, tant per clients residencials com d’empresa. Orange és pionera en la convergència, amb serveis de veu fixa, mòbil, TV i banda ampla en una única factura pel client i amb un portal únic de continguts i serveis.
 
Sobre CATNIX
 
El punt neutre d’Internet a Catalunya, CATNIX, va néixer l’any 1999 amb l’objectiu de consolidar-se com al punt d’intercanvi de tràfic de dades en l’àmbit territorial català, per tal d’augmentar la qualitat del servei d’Internet a Catalunya i agilitar el flux d’informació a la xarxa.

El CATNIX, després d’uns anys de consolidació, ha d’afrontar en aquests moments una nova evolució estratègica, com ara l’increment dels seus serveis de valor afegit, que el situï de manera definitiva en el mapa europeu d’infraestructures similars. Aquesta evolució l'ha de refermar com a una plataforma activa per continuar assolint l'objectiu de proporcionar als ciutadans i a les empreses els millors serveis de comunicacions electròniques en el marc de la Societat de la Informació.