-El director es ratifica en què el sistema de velocitat variable es percep com una “mesura justa” per part dels conductors
-Aregio subratlla que la reducció de la sinistralitat a la xarxa viària catalana durant el període 2000-2010 “és una història d’èxit compartida”
-Aregio subratlla que la reducció de la sinistralitat a la xarxa viària catalana durant el període 2000-2010 “és una història d’èxit compartida”
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, s’ha felicitat de la proposta de crear una comissió d’estudi de seguretat viària en el Parlament de Catalunya. Aregio ha comparegut avui, per primera vegada, davant la comissió d’Interior del Parlament de Catalunya per respondre preguntes orals sobre la supressió de la zona 80 i la implantació de la velocitat variable als accessos a la capital catalana.
Aregio ha subratllat que “des de l’SCT tenim moltes ganes de participar en aquesta comissió i de què les opinions de tots enriqueixin un debat que té un únic objectiu: millorar la sinistralitat a les nostres carreteres”. “Aquesta ha de ser una feina transversal i també requereix de la implicació del Parlament” ha afegit. Els representants dels grups parlamentaris presents en la compareixença del director de l’SCT, han mostrat la seva voluntat de tirar endavant la creació de la comissió d’estudi de seguretat viària al Parlament.
Durant la seva intervenció, Aregio ha explicat que la velocitat variable “permet una gestió òptima del trànsit i es percep com una mesura justa per part dels conductors”. El director de l’SCT ha recordat que el govern s’ha compromès a implementar el sistema de velocitat variable a tots els accessos a Barcelona al llarg d’aquesta legislatura en funció dels pressupostos de la Generalitat i que el calendari previst contempla la implantació del model a la B-23/AP2 (tram Molins de Rei-Diagonal), la C-31 nord i l’A-2 entre Sant Vicens dels Horts i el Nus del Llobregat.
El director de l’SCT ha explicat que la reducció de la sinistralitat assolida en el període 2000-2010 és “una història d’èxit compartida per part de tots, de tots els que han tingut responsabilitats en aquests deu anys i de tota la societat en general”. Aregio ha matisat que tot i els bons resultats, “encara queda molta feina per fer; una feina que cada cop serà més complexa”. “Tenim molt camp per recórrer, utilitzant les noves tecnologies, l’educació, la responsabilitat, les sancions, etc. i tot això forma part d’una visió transversal del trànsit” ha dit.
(S'ADJUNTA FOTOGRAFIA)
1