• Es constitueix la Taula Estratègica de l’aeroport de la Seu d’Urgell amb l’objectiu de promoure-hi vols comercials
  • En menys d’un any, l’aeroport ha realitzat 1.751 operacions, amb més de 3.000 usuaris
 
Aeroport de la Seu d'Urgell
Avui s’ha constituït la Taula Estratègica de l’aeroport de la Seu d’Urgell amb l’objectiu d’impulsar aquesta infraestructura amb vols comercials que ajudin al sector turístic pirinenc. A la sessió constitutiva ha assistit el Director General de Transports i Mobilitat, Ricard Font.

Propostes de desenvolupament
 
La principal feina de la Taula Estratègica que s’ha constituit avui és redactar un pla de negoci per tal de potenciar l’activitat de l’aeroport, identificant les oportunitats de mercat més interessants pel desenvolupament de la infraestructura i el territori.
 
Pla urbanístic-aeroportuari (PDUA)
 
La taula compta en aquests moments amb un esborrany de pla urbanístic-aeroportuari (PDUA) que cal consensuar amb el territori i que contempla una ampliació de l’aeroport, que inclou el perllongament de la pista fins als 1.550 metres de longitud.
 
Actualment l’aeroport té una pista de 1.267 metres de longitud i una plataforma d’estacionament de 80.000 m2. També compta amb l’edifici que allotja la terminal i disposa d’aparcament exterior per a vehicles.
 
El pla urbanístic-aeroportuari contempla ampliar la zona d’hangars i analitzar el redimensionament de la pista per tal d’ampliar el ventall d’aeronaus que puguin operar. A dia d’avui ja s’han adjudicat els drets de superfície de 7 parcel·les de grans mides i 3 parcel·les individuals.

Gràcies a la demanda, s’ha començat a treballar en una segona fase de licitació de parcel·les d’hangars. Es preveu un mínim de 4 parcel·les. Per tal de fer aquesta segona licitació, es farà la modificació del pla especial vigent.
 
Conversió d’aeròdrom a aeroport
 
Per aconseguir convertir aquest aeròdrom d’aviació general privada en aeroport comercial es preveuen, en una primera fase, actuacions que inclouen diferents treballs de millora en la infraestructura actual, com la reorganització de plataforma i la instal·lació de nous sistemes de videovigilància i control d’accés.
 
En una segona fase, es contempla l’adaptació dels edificis per tal d’instal·lar-hi una mini-terminal per a mercaderies i passatgers i ubicar-hi els equips de seguretat i control necessaris.
 
Paral·lelament, també s’ha adjudicat el servei de restauració per tal d’obrir una cafeteria-restaurant a l’edifici terminal. S’adequarà l’àrea dedicada a la cuina i es faran les instal·lacions pertinents. D’altra banda, aquest estiu s’equiparà la terrassa de l’edifici terminal i es preveu un servei de màquines vènding.
 
La inversió total prevista a l’Aeroport dels Pirineus-La Seu d’Urgell, incloent els treballs necessaris per l’establiment dels hangars en els drets de superfície ja adjudicats, és d’1M€.

1.751 operacions des de la seva reobertura
 
L’aeroport de la Seu d’Urgell es va inaugurar el juliol de l’any 1982 i va operar de forma regular la ruta La Seu d’Urgell-Barcelona fins el seu tancament dos anys més tard. L’any 2007, l’INCASOL va comprar la infraestructura existent i al desembre de 2009, Aeroports de Catalunya va començar les obres de reobertura de l’aeroport. L’aeroport, gestionat  per Aeroports de Catalunya, es va reobrir al trànsit el passat 4 de juny de 2010.
 
Des de la seva reobertura fins a l’actualitat s’han operat 1.751 vols, amb més de 3.000 usuaris.
 
Composició de la Taula
 
La Taula coordinada pel Delegat Territorial del Govern a l’Alt Pirineu i Aran, Albert Alins, està formada per l’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla; l’alcalde de Montferrer i Castellbò, Ramon Fierro; l’alcalde de Ribera d’Urgellet, Antonio Capdevila; el president del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Jesús Fierro; el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert; el Director de l’Incasòl, Josep Anton Grau; el president de l'Associació d'Empresaris de l'Alt Urgell, Jordi Grau, i el president de l'Associació d'Hostaleria de l'Alt Urgell, Miquel Àngel Sànchez.
 
 

1  

Vídeos

Declaracions del Director General de Transports i Mobilitat, Ricard Font

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 68