event_note Nota de premsa

El Departament de Salut impulsa l'administració electrònica per facilitar els tràmits de ciutadans, empreses i ens locals

El Departament de Salut i els organismes adscrits volen avançar en el procés de transformació de les administracions públiques catalanes fent ús dels mitjans electrònics com una oportunitat per millorar l’eficiència interna i facilitar les relacions amb altres administracions, els ciutadans i les empreses.

En aquesta línia, el Departament de Salut està elaborant un pla d’agilitat de l’administració vinculat a l’administració electrònica i a la millora contínua. Alguns dels processos següents s’han implementat amb èxit durant aquest any:
 
 
1.    Tràmits adreçats a empreses i ciutadans
 
 
2.    Tràmits amb el ens locals
 
Aquest primer trimestre de 2011 el Departament de Salut, en col·laboració amb l’APS, ha posat en marxa els projectes següents:
 
  • Comunicacions electròniques en matèria de salut pública de l'APS amb les entitats locals a través de la plataforma eaCat. La comunicació electrònica amb els ens locals té com a objectiu la tramitació electrònica d'oficis i altres documents administratius en matèria de salut pública, amb la incorporació de la signatura electrònica i del registre electrònic. Això ha suposat una reducció notable en el temps d’enviament d’aquestes comunicacions i un avenç en la coordinació entre administracions.
  • Signatura electrònica de convenis de col·laboració entre l’APS i els ens locals per a l’encàrrec de gestió per a la prestació de serveis de protecció de la salut. Aquest projecte ha agilitat de manera extraordinària la signatura d’aquests convenis mitjançant la reducció dels terminis de signatura i la millora de la coordinació i la informació entre els múltiples actors que intervenen en el procés (equips de protecció de la salut, serveis regionals de l’APS, àrees jurídiques, tècnics de salut pública, alcaldes, secretaris, etc.).
 
 
Amb la voluntat d’oferir el millor servei al ciutadà i, alhora, d’avançar cap un model d’administració moderna basada en els principis d’eficàcia, eficiència i agilitat el Departament de Salut manté el seu compromís amb la millora contínua dels seus processos. En definitiva, es tracta de continuar avançant i d’aprofitar aquest nou repte que ofereix l’oportunitat de transformar la forma de gestionar els serveis públics, de prestar-los i de capacitar la ciutadania en la seva relació amb la salut també des del vessant electrònic.
 
En aquest sentit, entre els projectes del Pla estratègic de sistemes d’informació, tecnologia i comunicació (SITIC) 2008-2011 que el Departament de Salut està desplegant hi ha iniciatives que ja es preveuen com a espais per a la ciutadania. Entre aquests destaca la Carpeta personal de salut, un espai digital de consulta que permet a la ciutadania disposar de la informació personal de salut i utilitzar-la d'una forma segura i confidencial, a més de facilitar-li la realització de tràmits electrònics. La Carpeta personal de salut va més enllà de la simple consulta passiva d’informació i arriba a ser un punt d'accés personalitzat per efectuar gestions amb el sistema de salut, amb  l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT) de la Generalitat de Catalunya; i també s’hi podran incorporar altres funcionalitats que es vagin desenvolupant.