Aquest programa ofereix preus reduïts per a famílies nombroses, acollidores i monoparentals, uns ajuts que s’emmaquen en les polítiques de suport a les famílies
 
Les estades d’aprenentatge d’idiomes (anglès, francès i alemany) són les més escollides per a nois i noies de 5 a 16 anys

El dia de Sant Joan de demà marcarà l’inici del programa ‘L’estiu és teu!’, impulsat pel Departament de Benestar Social i Família, que ofereix estades per a infants i joves d’entre 5 a 16 anys a la xarxa pública d’albergs de la Generalitat.
 
Els divuit torns que comencen demà mobilitzaran a un total de 1.324 nois i noies i a 161 monitors de lleure, que es repartiran entre els albergs d’Altafulla, Barcelona, Cabrera de Mar, Coma-ruga, Deltebre, Les, el Masnou, la Molina, Móra la Nova, Planoles, Sant Joan de les Abadesses, la Seu d’Urgell i Vic.
 
Al llarg de tota la campanya d’estiu, el programa acollirà a un mínim de 10.614 participants, entre persones que ja estan inscrites i monitors, que aniran a un total de 29 albergs d’arreu de Catalunya (llistats a l’annex). A hores d’ara, però, el període d’inscripcions continua obert per als 168 torns que començaran més endavant.
 
Les places més sol·licitades han estat les que inclouen l’aprenentatge d’idiomes (anglès, francès i alemany), ja que concentren el 68% de les reserves fetes. Es tracta de modalitats d’estada de només idiomes i de les que combinen els idiomes amb diferents esports. La resta de la demanda es reparteix entre les modalitats exclusivament esportives (20%), de música (4%), enginy (3%), teatre (3%), circ (0,7%) i veu (0,5%).
 
Pel que fa al repartiment territorial arreu de Catalunya, la demarcació que més participants rebrà (amb les dades provisionals) és la de Girona (35%), seguida de Barcelona (28%), Tarragona (19%), Terres de l’Ebre (9%) i Lleida (9%).
 
 
Adaptació al calendari escolar
 
Com a novetat, aquest any s’ha allargat el període de les estades fins el 10 de setembre. D’aquesta manera, el programa s’ajusta al nou calendari escolar anunciat pel Departament d’Ensenyament, que fixa l’inici del curs 2011-2012 pel dilluns 12 de setembre.
 
Si bé, en un inici, el programa oferia un total de 12.708 places en torns repartits entre el 2 de juliol i el 4 de setembre, amb aquesta ampliació s’afegiran a l’oferta un total de 320 noves places repartides en vuit nous torns, que acabaran tots el 10 de setembre. Els torns són els següents:
 
 
ALBERG
TIPOLOGIA
DATA INICI
DATA FINAL
DURADA
FRANJA EDAT
Cabrera de Mar
Idiomes
28/08/2011
10/09/2011
14 dies
8 a 12 anys
Cabrera de Mar
28/08/2011
14 dies
13 a 16 anys
Olot
01/09/2011
10 dies
de 8 a 12 anys
Tiana
04/09/2011
7 dies
5 a 7 anys
Deltebre
Combinades d’Idiomes i Multiesportives
 
01/09/2011
10 dies
8 a 12 anys
Deltebre
01/09/2011
10 dies
13 a 16 anys
Planoles
28/08/2011
14 dies
de 8 a 12 anys
Planoles
28/08/2011
14 dies
13 a 16 anys
 
 
Tant la modalitat d’Idiomes com la de Combinades ofereixen un total de 160 places cadascuna. En aquests moments encara queden places en aquestes estades.
 
 
Inscripcions obertes
 
Les persones interessades en inscriure’s a la nova oferta, així com aquelles que vulguin ocupar places que han quedat vacants del total de l’oferta del programa, poden fer-ho fins al dia abans de l’inici de cadascun dels diferents torns al telèfon de la Central de Reserves: 93.483.83.63.
 
 
Noves modalitats i nous albergs
 
El programa incorpora dues novetats principals: estades de música i cant modern i estades de música i dansa moderna, dirigides a participants d’entre 8 i 16 anys. Aquestes modalitats s’afegeixen a les estades musicals ja existents, entre les quals s’aprofundeix en el domini d’un total de 22 instruments.
 
Pel que fa a les estades de veu, l’edat per poder-hi participar també s’amplia fins als 16 anys (fins ara el límit eren 12 anys).
 
Una altra de les novetats destacades és la possibiltiat d’escollir estades de 10 dies en les modalitats d’idiomes i en les que combinen idiomes i esports. Fins ara, aquestes modalitats només oferien estades de 14 dies, possibilitat que continua enguany. D’aquesta manera, es dóna resposta a les diferents preferències i necessitats de les famílies i dels participants, expressades a través d’enquestes.
 
“L’estiu és teu!” també incorpora aquest 2011 dues noves instal·lacions: l’alberg Escola de Piragüisme de Sort (Pallars Sobirà), que acollirà estades multiesportives; i l’alberg Josep Maria Batista i Roca del Masnou (Maresme), on es faran estades d’idiomes. El programa es desenvolupa a un total de 28 albergs de la Xarxa Nacional d’Albergs Socials de Catalunya.
 
La seguretat, un aspecte capital del programa, també incorpora millores en l’edició d’enguany. En aquesta línia, s’ha editat el “Manual de Procediments de la Seguretat Integral per a Activitats”, que documenta i estructura el tractament de la seguretat de totes les estades de “L’estiu és teu!”. L’elaboració d’aquest manual ha estat obra de diverses auditories realitzades en el lloc i en el moment de l’activitat en anteriors edicions.

1  

Fitxers adjunts

Annex: albergs, torns i preus

Annex: albergs, torns i preus
PDF | 45