Llei òmnibus

El Govern tramitarà la futura 'llei òmnibus' en tres avantprojectes de llei

query_builder   28 juny 2011 15:13

event_note Nota de premsa

El Govern tramitarà la futura 'llei òmnibus' en tres avantprojectes de llei

  • El Consell Executiu acorda dividir la nova norma en un avantprojecte de simplificació, un d’agilitat i reestructuració administrativa i un de promoció de l’activitat econòmica
  •  L’objectiu de la norma és simplificar l’Administració, aprimar la legislació i els tràmits burocràtics i afavorir la reactivació econòmica
 
El Govern tramitarà l’avantprojecte de llei de simplificació, d’agilitat i reestructuració administrativa i de promoció econòmica en tres avantprojectes de llei, tenint en compte els 3 grans àmbits que ha d’abordar la nova normativa. El Consell Executiu ha acordat avui dividir la futura llei en l’avantprojecte de simplificació, el d’agilitat i reestructuració administrativa i el de promoció de l’activitat econòmica. Atén així les demandes de grups parlamentaris i col·lectius i referma la voluntat i el compromís de negociar la futura llei perquè tiri endavant amb el màxim consens possible.
 
En el marc del triple compromís d’austeritat, aprimament i agilitat, la nova normativa té com a objectiu simplificar l’Administració de la Generalitat, aprimar la legislació, agilitzar i reduir els tràmits i els procediments administratius per tal de facilitar la competitivitat i la productivitat i contribuir a la reactivació econòmica del país, objectiu prioritari de l’Executiu tal com recull el Pla de Govern 2011-2014.
 
El Govern ha acordat avui dividir la norma i seguir la seva tramitació en tres avantprojectes de llei que responen als tres grans àmbits d’actuació.
 
  • Simplificació. Es proposa una simplificació administrativa i alhora de caràcter normatiu. Es tracta de reduir els procediments i els tràmits innecessaris per facilitar la reactivació d’alguns sectors. Algunes de les mesures que planteja són les següents: avançar en la substitució del règim d’autorització pel de comunicació responsable (en casos com fires i mercats, recollida i transport de residus, organismes de control de la seguretat industrial, domini públic portuari...); suprimir registres; eliminar procediments (simplificar la tramitació de plans i programes sotmesos a avaluació ambiental, excloure determinats procediments dels tràmits d’avaluació i avaluació ambientals prèvies...); adequar les sancions a la realitat (extracció d’àrids, espectacles públics i activitats recreatives...), i impulsar una nova regulació més racional de l’accés motoritzat en espais naturals.
  •  Agilitat i reestructuració administrativa. La norma aborda la reestructuració de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic per tal de racionalitzar les estructures i estalviar els costos. Proposa així suprimir alguns òrgans, redistribuir les funcions d’altres organismes per assolir una actuació més coordinada, àgil i eficient, i reduir també els membres d’òrgans de govern de diferents ens i organismes. Aquestes són algunes de les mesures proposades: supressió d’organismes (Consell de Cultura Popular i Tradicional Catalanes, Agència Catalana de Seguretat Industrial, Consell Superior de la Cooperació...); simplificació d’estructures (ACA, IRTA, Tribunal Català de l’Esport, Institut Català Internacional de la Pau, Patronat de la Muntanya de Montserrat...), i simplificació i reorganització de funcions (Ports de la Generalitat, CEO, ICS, Agència Tributària...). Totes aquestes mesures comporten no només l’aplicació del pla d’austeritat, sinó també la simplificació i l’aprimament real de l’Administració i el seu sector públic.
  • Promoció econòmica. Destaquen les mesures de liberalització en relació amb el sector del comerç, les encaminades a potenciar i millorar els establiments i serveis turístics i les destinades a dinamitzar el model empresarial català. La proposta també conté iniciatives dirigides específicament a reactivar els sectors més castigats per la crisi econòmica. En aquest àmbit destaquen mesures com la flexibilització dels horaris comercials en les zones turístiques, possibilitar la llicència d’establiments comercials en nuclis de més de 5.000 habitants i en zones perifèriques o flexibilitzar les condicions que afecten l’habitatge protegit .
 
 
L’Executiu està estudiant les al·legacions presentades durant el període d’exposició pública que es va tancar el dia 20 de juny passat i que el Govern va obrir de forma voluntària amb l’objectiu de garantir la transparència i la interlocució durant el procés.
 
En el primer mig any de la legislatura el Govern ja ha aprovat mesures encaminades a facilitar la relació de ciutadans i empreses amb l’Administració amb l’objectiu d’ajudar a la recuperació econòmica del país. De fet, el 29 de març passat el Consell Executiu va aprovar el pla de racionalització normativa, que preveia la derogació íntegra de 246 disposicions amb l’objectiu de simplificar l’ordenament jurídic administratiu i facilitar així els tràmits a empreses i ciutadans. Una xifra que finalment s’ha vist àmpliament superada amb la derogació de 358 disposicions. D’aquestes, 224 són decrets, 100 són ordres i 34, articles o normes.

 
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined