- La vuitena edició del 080 Barcelona Fashion tanca avui les portes amb èxit de participació: 532 periodistes nacionals i internacionals i més de 6.000 assistents a les desfilades a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona.
- El darrer dia del certamen ha comptat amb les desfilades de Mal-Aimée, Manuel Bolaño, Yiorgos Eleftheriades i Krizia Robustella, guanyadora de la darrera edició del 080 Barcelona Fashion.
- Més de 360 compradors nacionals i internacionals s’han acreditat al showroom 080. Les 40 firmes han materialitzat prop de 80 comandes comercials.
Karlotalaspalas i Manuel Bolaño, guanyadors del Premi 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció d’Home i Millor Col·lecció de Dona, dotats amb 10.000 euros cadascun. La vuitena edició del 080 tanca avui les portes amb 532 periodistes acreditats i una participació global de prop d’11.000 persones.
El darrer dia del 080 Barcelona Fashion ha comptat amb les desfilades de Mal-Aimée, Manuel Bolaño, Yiorgos Eleftheriades i de Krizia Robustella, guanyadora de l’anterior edició del 080 Barcelona Fashion, qui ha posat punt i final al certamen.
En els quatre dies de passarel·la s’han presentat 18 col·leccions amb una empremta i segells diferenciadors i molt personals, on han predominat els colors vius i blancs, combinats amb tonalitats més neutres com els terra i marrons. Les col·leccions de dona han incidit en la feminitat, amb una àmplia gamma cromàtica. Pel que fa a les siluetes masculines per el proper estiu, s’han presentat més lànguides i estretes amb predomini de colors clars.
Karlotalaspalas: Millor Col·lecció d’Home
Amb la col·lecció Believe SS12, Karlotalaspalas ha estat distingida amb el Premi 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció d’Home. El jurat ha considerat la col·lecció presentada pel que fa als acabats i, visualment, molt impactant i moderna. Nascuda a Pamplona l’any 1981, és una jove dissenyadora establerta a Barcelona, ciutat on va realitzar els seus estudis de Disseny de Moda a l’Escola Superior de Disseny i Moda Felicidad Duce, on va aconseguir el Premi a la Millor Col·lecció de la seva graduació, al 2008. Ha presentat les seves col·leccions en nombrosos concursos i passarel·les d’arreu de l’Estat i Europa, com ara Múrcia, Bilbao, Gorizia, Berlín, Madrid i Barcelona, aconseguint diversos premis pel seu treball. Actualment, compagina el disseny i producció de la seva pròpia firma, karlotalaspalas, amb la realització d’encàrrecs privats.
Manuel Bolaño: Premi 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció de Dona
Manuel Bolaño, amb la col·lecció ¿Como reparar un corazón roto? ha obtingut el Premi 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció de Dona. Segons el jurat, Bolaño ha presentat una col·lecció molt alegre i festiva, amb un concepte molt creatiu i potent, que la fan molt atractiva comercialment.
Nascut a Barcelona, però criat a Galícia, Bolaño es trasllada novament al 2002 a la capital catalana on estudia moda a l’Escola Superior de Disseny i Moda Felicidad Duce de Barcelona. Després d’un període de treball en l’equip de disseny de Mango, Bolaño decideix iniciar la seva pròpia col•lecció. El 2007 guanya el premi a la millor col•lecció de la seva promoció en Bread&Butter Barcelona, participa a la Pasarela Abierta de Múrcia i guanya premis en els concursos de Joves Creadors de Madrid, el Festival Noovo de Santiago de Compostela. Al setembre del 2008 desfila la seva primera Col•lecció “ Viudes “ al 080 Barcelona Fashion. El març del 2009 presenta la seva col•lecció “ Peliqueiros “ també en el marc del 080 Barcelona i al saló Rendez Vous Femme de París. Al setembre de 2009 presenta la seva col•lecció “Canela en Rama” a la passarel•la 080 Barcelona Fashion, i al gener de 2010, “¿Por qué todo ha de ser de color de rosa?”. Al juliol de 2010 desfila amb la col•lecció “Algo de mí”, que obté el premi a la Millor Col•lecció Femenina del 080 Barcelona Fashion.
Prop de 80 comandes comercials
Durant els 3 dies del Showroom, s’han acreditat un total de 364 compradors nacionals i internacionals. Les 40 firmes presents a l’espai comercial del 080 Barcelona Fashion han materialitzat 76 comandes comercials a compradors principalment europeus, i també de mercats com els Emirats Àrabs o Singapur.
El certamen ha aplegat un total de 532 periodistes nacionals i internacionals i més de 6.000 assistents a les desfilades. En xifres globals, prop d’11.000 persones han participat en el certamen.
La vuitena edició del certamen compta amb el suport d’espònsors principals: Heineken i Hotel Catalonia; patrocinadors: Nespresso, Kiehl’s i Seat i; firmes col·laboradores: Nocilla, Shôko, Minivips, Le Book; Sandro Desii, Veri, Silueta, MAC, Alterna, Atrezzo, Le Chef, Feiyue, Print it, Bo Concept i Panasonic.
1