El nou model d’atenció continuada es començarà a aplicar el proper 1 d’agost de 2011
 
El Departament de Salut ha iniciat una ordenació de l’atenció urgent que s’ofereix des dels centres d’atenció primària. En tots els centres es manté l’oferta assistencial en l’horari de màxima afluència de dilluns a diumenge i únicament els canvis afecten als dispositius que tenen marges de millora en termes d’eficàcia i eficiència, en què es proposen alternatives per a les hores de menys utilització per part dels ciutadans. El SEM assumeix, com ja fa en d’altres zones, la gestió de l’atenció continuada i d’urgències del territori per mitjà del telèfon 902 111 444  i el telèfon d’emergències 112, amb la coordinació de tots els dispositius d’urgències del territori (centres assistencials, ambulàncies, professionals...).
 
A partir de l’1 d’agost de 2011, el nou horari del CAP de Bàscara serà de 8 a 21 hores durant tot l’any, inclosos dissabtes, diumenges i festius. Fora d’aquest horari, els usuaris poden trucar al telèfon 902 111 444 o el telèfon 112 per mitjà dels quals el SEM activarà el recurs sanitari més adequat, o adreçar-se al Punt d’Atenció Continuada de Figueres situat a l’Hospital de Figueres.
 
L’ordenació de l’atenció primària té com a objectiu ser més eficient i sostenible, alhora que potenciar la capacitat de resolució i l’atenció domiciliària amb l’adequació dels serveis a la demanda habitual dels ciutadans en horaris de baixa activitat, que es corresponen amb l’horari nocturn. Amb aquest procés d’ordenació es garanteix l’atenció primària als usuaris amb els mateixos criteris de qualitat i de resolució, mantenint equips de professionals amb una sòlida experiència.