El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director dels Serveis Territorials del Departament a les Terres de l’Ebre, Pere Vidal, ha presidit aquesta tarda la inauguració de les obres de condicionament i millora del camí de la Plana i de Biscorn, als termes municipals de Ginestar i Tivissa.
 
Aquesta actuació, amb una inversió de 687.976,46 euros, ha tingut com a objectiu la millora i pavimentació de 6,16 quilòmetres, en dos trams dels camins de la Plana (3,165 quilòmetres) i de Biscorn (2,995 quilòmetres), i també la millora de la traça en algunes corbes, el drenatge longitudinal i transversal, la senyalització i el creuament dels barrancs principals.
 
Les obres de condicionament i millora del camí de la Plana i de Biscorn estan incloses dins la mesura de desenvolupament i millora de les infraestructures agràries amb cofinançament del Departament i del fons europeu FEADER a través del Programa de desenvolupament rural 2007-2013.
 
En el decurs de la inauguració, el conseller Pelegrí ha afirmat que “un element cabdal per garantir l’equilibri territorial passa per garantir i millorar les infraestructures bàsiques del medi rural”. En aquest sentit, el conseller ha explicat que el Departament propicia la millora i recuperació de les infraestructures viàries rurals a fi de garantir una prestació adequada de servei a les poblacions rurals i, al mateix temps, facilitar l’accés dels agricultors i ramaders a les explotacions agràries catalanes.
 
D’altra banda, el conseller ha explicat que durant aquest 2011, a les Terres de l’Ebre, el Departament invertirà 1.863.867 euros entre obres en execució i obres previstes d’iniciar.
 
ACTUACIONS EN CAMINS RURALS EN EXECUCIÓ:
 
COMARCA
MUNICIPI
ACTUACIÓ
IMPORT/
INVERSIÓ (€)
ESTAT ACTUAL
Ribera d’Ebre
Torre de l’Espanyol
Millora del camí dels Coscollars
494.864
En execució
Ribera d’Ebre
Riba-roja
Millora del camí de Valldeporcs i 2n tram del camí de les Deveses.
176.492
En execució
Montsià
Sant Carles de la Ràpita
Nou accés al Centre d’Agricultura.
465.000
En execució
 TOTAL EN EXECUCIÓ............................................................................................................1,1 M €
 
 
ACTUACIONS PREVISTES D’INICIAR/EXECUTAR:
 
COMARCA
MUNICIPI
ACTUACIÓ
IMPORT/
INVERSIÓ (€)
ESTAT ACTUAL
Terra Alta
Bot i Horta de Sant Joan
Millora del camí de Travesses i de la vall de Batea
763.867
A iniciar
 TOTAL ACTUACIONS PREVISTES D’INICIAR/EXECUTAR..............................................763.867 €