Els xàfecs, de forta intensitat i acompanyats de tempesta i Calamarsa, es desplacen cap al Maresme i el Barcelonès
Els Bombers han evacuat un campament de Sant Pere de Torelló, que han anat al Pavelló del mateix municipi
El FERROCAT es posa en prealerta per la caiguda de la catenària a Mataró. Consulteu incidències ferroviàries
A conseqüència de la intensitat de les pluges s’ha hagut de tallar, breument, la circulació per l’AP7
La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat ha activat, a les 16.30 hores, la fase d’alerta del pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya (Inuncat) per la intensitat de la pluja a les comarques del Bages, Vallesos i Osona, així com per les incidències provocades. Les pluges es desplacen ara cap al Maresme i el Barcelonès. D’altra banda, s’ha posat en pre-alerta el pla d’actuació del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per emergències en el transport de viatgers per ferrocarril (Ferrocat), per la caiguda de la catenària a Mataró. La circulació ferroviària resta tallada
El Servei Català de Trànsit informa que, a hores d’ara, hi ha les següents afectacions derivades de la pluja:
- A l’AP-7 1 km de retenció a Cardedeu en tots dos sentits. La via, però, ha estat tallada puntualment en ambdós sentits de la marxa.
- A l’AP-7 2 km de retenció a la Roca del Vallès en tots dos sentits.
- A l’AP-7 6 km de retenció entre Montmeló i la Roca en sentit nord.
- C17 tallada a Parets, en sentit nord
D’altra banda, a l’AP-7 hi ha 2 carrils tallats a Maçanet de la Selva en sentit sud per dos accidents –segons les primeres informacions de què disposa l’SCT. En aquest tram, hi ha 2 km de congestió en sentit sud. A més, a l’AP-7 s’ha tallat 1 carril al Vendrell en sentit Barcelona, per un vehicle avariat. 1 km de retenció.
Per tot això, l’SCT fa les següents recomanacions:
- Augmentar la distància de seguretat per tenir més espai de frenada .
- Reduir la velocitat en revolts i paviments empedrats, asfalt brillant i capes o bassals d’aigua, fang o fulles caigudes... Amb això evitem fenòmens com l’aiguaplaning.
- En cas de patir aiguaplaning: no s’ha de frenar ni accelerar, el millor remei per no trobar-s’hi és moderar la velocitat.
- Frenar amb suavitat i antelació per no bloquejar les rodes.
- Comprovar durant la marxa si els frens responen i al mateix temps eixuguem la humitat que puguin i tenir i recuperem la seva eficàcia.
- En cas d’haver de travessar un bassal gran: circular amb primera, lentament i un cop passat comprovar l’eficàcia dels frens.
- En cas de pluja torrencial: cal estacionar amb un lloc segur i mantenir encesos els llums.
Els Bombers de la Generalitat han rebut, des de les 13.00 i fins les 16.00 hores una vintena d’avisos relacionats amb la pluja, dos a les comarques de Girona i la resta a la comarca d’Osona (destacar els 4 a Roda de Ter i 3 a Santa Maria de Corcó).
Precisament a Osona, cal destacar un servei a Sant Pere de Torelló. S’ha evacuat preventivament un campament de 26 nens i 6 adults que s’ha inundat a causa de la pluja. El Bombers, que han rebut l’avís a les 14.16 hores i han desplaçat tres dotacions, han traslladat a tots els acampats al pavelló municipal de Sant Pere de Torelló. Fins al lloc, s’ha desplaçat 1 patrulla del cos de Mossos d’Esquadra.
La Direcció General de Protecció Civil recomana fer seguiment de les informacions meteorològiques, així com extremar les precaucions i seguir els consells d’autoprotecció (Consells per a l'autoprotecció en cas d'emergència).