Els Premis Catalunya d'Educació, que atorga el Govern de la Generalitat de Catalunya, són l'expressió del reconeixement social i públic de la tasca dels docents que treballen diàriament en la construcció d'una escola catalana de qualitat, dels centres d'ensenyament que desenvolupen experiències reeixides d'innovació pedagògica, i de les institucions que s'han significat pel seu servei a l'educació i a la societat catalana.
En aquesta sisena edició, el jurat ha decidit guardonar en la categoria de centres docents a l'IES Camí de Mar de Calafell en reconeixement de la seva tasca pedagògica i de cohesió social de tot el personal docent, per les innovacions pedagògiques introduïdes en la gestió, pel tractament de la diversitat i per aconseguir la implicació de tots els alumnes amb el centre, que ha derivat en una millora del seu rendiment i en una disminució de l'absentisme escolar.
El premi consisteix en un diploma acreditatiu i en el lliurament de 12.000 euros al centre educatiu.
En l'edició anterior, van ser guardonats en la categoria de professorat Josep Baluja i Barreiro, per la seva tasca al capdavant del Camp d'Aprenentatge "Els Monestirs del Císter" a l'Espluga de Francolí i, en la categoria de centres educatius, el CEIP Bonavista de Tarragona.
El lliurament dels Premis Catalunya d'Educació tindrà lloc el 5 de novembre a les 18.30 hores al Teatre Nacional de Catalunya. L'acte anirà acompanyat d'un espectacle de dansa i música ofert per IT Dansa Jove Companyia de l'Institut del Teatre i la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC). L'acte estarà presidit pel president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, i el conseller d'Educació, Ernest Maragall.
IES CAMÍ DE MAR (Calafell)
|
Proposat pel:
Consell Escolar Territorial de Tarragona |
Característiques
Institut públic d'ensenyament secundari amb vint cursos d'activitat que imparteix ESO (6 línies), Barxillerat (3 línies) i Cicles formatius de grau mitjà (gestió administrativa i explotació de sistemes informàtics); a més a més d'un ampli programa de garantia social. El proper curs iniciarà un cicle formatiu de grau superior (informàtica)
L'òrgan proposant en destaca:
- La tasca pedagògica i de cohesió social de tot l'equip de professors i professores. - La seva adaptació a les exigències de - El canvi que ha patit el centre: abans tenia una imatge negativa i es tractava d'un centre conflictiu i no desitjat, ara és un centre estimat i desitjat per tota la comunitat educativa (ha baixat notablement l'absentisme tant del professorat com de l'alumnat, hi ha un bon clima de convivència i els pares s'impliquen més en la vida del centre). - S'ha acollit als plans d'autonomia de centre. - El bon tractament de la diversitat: agrupaments flexibles, desdoblaments, tutories addicionals, grups tancats (12 alumnes) amb adaptació grupal, aules obertes, aules d'acollida, UES,? - Programes d'innovació educativa: - Biblioteca escolar "puntedu", Educació ambiental, Convivència i mediació, Tècniques de - Projectes: Esport i escola, Escola de pares, Hàbits de vida saludable?. - Programa de tècniques avançades de lectura eficaç, programa d'orientació, programa salut i escola? - Pla de participació de l'alumnat, pla d'imatge del centre, pla d'actuacions amb els serveis socials, pla de treball per reduir l'absentisme? - La important millora dels resultats acadèmics (82% graduats en ESO i 70% titulacions de batxillerat)
|