Al setembre del 2011, l’índex de preus industrials (IPRI) ha crescut un 6,3% a Catalunya respecte al mateix mes de l’any anterior, xifra vuit dècimes inferior a la del conjunt d’Espanya (7,1%). Segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat), tots els sectors industrials han registrat creixements, però de diferents intensitats. El sector de l’energia és el que registra un increment més elevat (18,3%). També creixen els preus dels béns intermedis (6,8%) i amb menor intensitat els béns de consum (2,6%) i els béns d’equipament amb un 0,4% interanual.
Des de principis d’any, l’IPRI ha augmentat un 5% a Catalunya. Per grans sectors industrials, tots registren augments encapçalats per l’energia amb un increment del 14,4%, i seguit dels béns intermedis, amb un 4,7%, el béns de consum (2,2%) i els béns d’equipament (0,6%).
La desagregació per seccions de l’índex mostra, en els primers nou mesos de l’any, un lleuger descens dels preus únicament en el cas de les indústries extractives (-0,7%), ja que la branca d’energia elèctrica i gas ha augmentat un 13,9%, les indústries manufactureres un 3,8% i el subministrament d’aigua un 3,2%. Dins de les indústries manufactureres, l’única divisió que registra un descens de preus és la fabricació de productes farmacèutics (-2%). La resta de divisions tenen augments de preus, on destaquen les indústries de materials i equips elèctrics, electrònics i òptics (5,5%) i les indústries de paper i arts gràfiques (5%).
1