Decret de regulació del Sistema d'assessorament agrari

El Govern simplifica i racionalitza els tràmits al sector agrari per facilitar-ne la reactivació econòmica

query_builder   17 gener 2012 14:34

event_note Nota de premsa

El Govern simplifica i racionalitza els tràmits al sector agrari per facilitar-ne la reactivació econòmica

  • Aprova el decret que regula el Sistema d'assessorament agrari de Catalunya, que ofereix orientació a les empreses agràries catalanes per assolir una major competitivitat

 

  • Es passa del règim d'autorització al de comunicació per a les entitats que vulguin formar part del sistema i s'introdueix la tramitació a través de l'administració electrònica
 
  • La nova norma garanteix que les empreses podran iniciar molt més ràpid l'activitat
 
El Govern ha aprovat avui el decret que regula el Sistema d'assessorament agrari de Catalunya, a través del qual s'orienta les empreses agràries catalanes per assolir una major competitivitat i multifuncionalitat. El decret aprovat avui simplifica i flexibilitza els tràmits per a les anomenades entitats d'assessorament agrari, que formen part d'aquest sistema, amb l'objectiu de reduir els costos per al sector i facilitar-ne la reactivació econòmica.
 
L'objectiu del decret és posar al dia la normativa existent, flexibilitzar els requisits i simplificar els tràmits administratius, per facilitar una major racionalització del Sistema d'assessorament agrari.
           
Així, el decret determina qui pot ser entitat d¿assessorament agrari i estableix tres nivells per a aquestes entitats: producció agrícola, producció ramadera i gestió integral agrària i rural. Les entitats d'assessorament agrari no són òrgans de l'Administració, sinó empreses i tècnics assessors que el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural reconeix i acredita. Així, en virtut del decret, poden ser entitats d'assessorament agrari les agrupacions de persones productores, les cooperatives o entitats privades o les seves unions o federacions, així com qualsevol persona jurídica, que desenvolupin la seva activitat en alguna de les àrees de coneixement relacionades amb la producció agrícola i la producció ramadera, i que alhora tinguin per objecte la prestació d¿assistència i assessorament a persones agricultores, ramaderes i titulars d'empreses agràries.
 
Es manté el registre d'entitats d'assessorament agrari, que acredita i garanteix que totes les entitats inscrites tenen capacitat i compleixen els requisits necessaris per facilitar un assessorament agrari adequat i qualificat. Al registre consten inscrites totes les entitats que ho hagin sol·licitat. El nou decret simplifica els tràmits i canvia el règim d'autorització vigent fins ara pel de comunicació.
 
D'aquesta manera, les entitats d'assessorament agrari que vulguin incorporar-se al sistema podran iniciar la seva activitat assessora (amb el suport del DAAM) molt més ràpidament, donat que un cop presentada la comunicació ja podran actuar i no hauran d'esperar al final del procés d'acreditació (de 4 a 6 mesos).
 
Pel que fa al personal, el decret flexibilitza el règim de requisits de les entitats d'assessorament agrari en dos aspectes bàsics: d'una banda, no s'exigeix que tinguin empleats en règim de contractació laboral i, de l'altra, tampoc s'estableix l'obligatorietat que hagin de comptar amb personal fix en cada oficina que tinguin oberta al públic. Al 'ateix temps, no serà obligatori que l'àmbit d'actuació de les oficines es limiti a la comarca on s'ubiquen o a les comarques limítrofes.
 
També es modifica el règim de vigència de les dades inscrites, que passen a tenir un caràcter indefinit en lloc dels cinc anys fins ara vigents, sense perjudici de l'obligació de comunicació de les modificacions que hi pugui haver-hi.
 
El decret també actualitza la Comissió de Coordinació del Sistema d'assessorament agrari, per adaptar-la a la nova estructura del Govern de la Generalitat.
 
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined