Turisme

La Generalitat inicia l'elaboració del primer Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya

query_builder   24 gener 2012 16:35

event_note Nota de premsa

La Generalitat inicia l'elaboració del primer Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya

  • L’objectiu del pla serà establir les línies estratègiques per a la promoció turística de Catalunya per als propers any

 

  • El projecte estarà liderat per l’Agència Catalana de Turisme, adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació

 

 El Govern de la Generalitat ha acordat avui l’inici de les tasques per realitzar el primer Pla de Màrqueting turístic de Catalunya, un projecte que serà liderat per l’Agència Catalana de Turisme, adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació. L’objectiu d’aquest pla serà establir les línies estratègiques que marcaran la promoció turística de Catalunya durant els propers anys. En aquest sentit, el pla es realitzarà tenint en compte les directrius marcades pel Pla Estratègic del Turisme a Catalunya (PETC), que està elaborant la Direcció General de Turisme.

 
La creació del Pla de Màrqueting sorgeix de la necessitat que té Catalunya de fer una promoció innovadora capaç de produir resultats importants i visibles a termini mitjà. Per això, el pla s’orientarà a millorar la competitivitat de l’oferta i l’eficàcia de la promoció.
 
Els reptes actuals vénen marcats per un context on l’oferta turística catalana competeix cada cop més amb els diferents mercats del negoci turístic internacional, per una evolució del consumidor i dels seus hàbits de consum, i per una segmentació de la demanda cada cop major que dóna lloc a activitats diferents i a la prestació de serveis també diferents.
 
En aquest context, el Pla de Màrqueting cercarà millorar la competitivitat global de l’oferta turística catalana i augmentar l’eficàcia de la promoció turística, aprofitant els avantatges del model turístic propi com ara el desenvolupament de productes específics per a públics segmentats; la capacitat de transmetre informació ràpida, actualitzada i motivadora; la facilitat en el procés de compra, i la prestació de serveis en forma de cadena d’experiències sense ruptura, amb un alt valor afegit.
 
En coherència amb les raons anteriors, el pla haurà d’estudiar els mercats emissors prioritaris per tal d’optimitzar el desenvolupament de productes adequats a les seves necessitats i determinar les principals àrees de negoci, a partir de les quals es seleccionin els productes a explotar. També caldrà buscar una orientació a les vendes, a través dels canals de distribució tradicionals i també dels alternatius, a més d’identificar les eines tecnològiques que facilitin la comunicació i la comercialització de l’oferta.
 
D’altra banda, el pla estudiarà també la forma d’impulsar la cooperació entre el sector públic i el privat per tal de trobar aliances estratègiques que beneficiïn ambdues parts, i facilitar la participació dels empresaris, que són els principals gestors i proveïdors dels productes i serveis turístics.