event_note Nota de premsa

MODA

Pierre Cardin posa punt i final a les desfilades de la novena edició del 080 Barcelona Fashion

 

·        El darrer dia del certamen ha comptat també amb les desfilades de les empreses del Cluster de Tèxtil i Moda de Catalunya que sota la marca 080 360º Barcelona Fashion Brands han pujat per primera vegada a la passarel·la de moda catalana.

·        La novena edició del 080 Barcelona Fashion ha batut un rècord d’assistents amb més de 12.000 assistents a les desfilades, el doble que l’edició anterior. A nivell global s’han superat les 13.000 persones.
 
·        El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya ja treballa en la propera edició del 080 Barcelona Fashion del mes de juliol, que tindrà lloc en una localització més àmplia.
 
 
 “Què és la moda sinó vida?” Així és com Pierre Cardin defineix la importància de la moda per una societat, pel progrés econòmic i per la identitat d’un país. La desfilada del gran mestre de la moda i la master class que ha ofert als alumnes de disseny i moda han posat punt i final a quatre dies de desfilades al recinte gòtic de la Plaça del Rei. Una edició que ha batut xifres de visitant: més de 12.000 assistents a les desfilades, el doble que l’edició anterior,  i unes xifres globals de públic que superen les 13.000 persones.
 
Pierre Cardin ha presentat a la passarel·la de Barcelona l’imprévu que, a l’igual que la visió futurista del dissenyador, representa una mostra del talent del seu autor, amb unes propostes que volen transmetre valors com la il·lusió i esperança, i sobretot la valentia per afrontar tot allò imprevisible.
 
Al finalitzar la desfilada, Cardin ha ofert una lliçó magistral a la capella de Santa Àgata a una desena d’alumnes seleccionats per les escoles de disseny de moda de Catalunya i davant un centenar d’oients, on el dissenyador ha compartit les seves idees i propostes als joves talents de la moda.
 
La masterclass clou un certamen amb rècord d’assistència respecte les edicions anteriors: més de 12.000 assistents a les desfilades, i unes xifres globals que superen les 13.000 persones. El certamen ha aplegat prop de 800 periodistes de mitjans catalans, estatals i internacionals, i la presència de més de 120 compradors. Pel que fa al seguiment del 080 a les xarxes socials, el certament compta amb prop de 8.000 seguidors a Facebook i més de 4.400 a Twitter.
 
Quant al seguiment en directe de les desfilades a través de la web oficial del certamen, s’han superat les 25.000 visites, amb un promig de 5.000 visualitzacions diàries.
 
080 365º Barcelona Fashion Brands

El darrer dia del 080 Barcelona Fashion ha començat amb les desfilades col·lectives de set empreses del Clúster del Tèxtil i Moda que, sota la marca “080 360º Barcelona Fashion Brands”, han mostrat les realitzacions de la indústria tèxtil de Catalunya, que entenen el disseny com a element prioritari per a la seva competitivitat i projecció internacional. Les empreses que actualment formen el clúster tenen una factura agregada de 600 milions d’euros, amb presència comercial a més de 200 països i generen ocupació a més de 3.000 persones. A Catalunya, existeix un ecosistema del sector tèxtil format per més de 1.700 empreses i 100.000 professionals, incloent-hi la distribució tèxtil, i que representa el 4,6% del PIB industrial de Catalunya.
 
La novena edició del 080 Barcelona Fashion ha comptat amb el patrocini privat de Heineken (espònsor principal) i també de Bacardi, Truvía, Nespresso, Redken i Tubbo. Casual Fruit, M·A·C, HP; Le Cheff, Le Book, Seat i Hotel Catalonia Ramblas, són també marques col·laboradores del certamen.