Mestres

El Govern posa en marxa un nou procés de selecció per a la direcció escolar dins l'Acord Marc de la lluita contra el fracàs escolar

query_builder   7 febrer 2012 13:58

event_note Nota de premsa

El Govern posa en marxa un nou procés de selecció per a la direcció escolar dins l'Acord Marc de la lluita contra el fracàs escolar

  • S’obre un procés per a l’acreditació de condició de directiu professional docent
 
  • Es tracta d’una iniciativa pionera i innovadora en el camp de la direcció escolar de centres públics
 
  • Actualment, el 72,6% dels directors ja hi accedeixen per concurs de mèrits
 
El Govern de la Generalitat ha estudiat avui la iniciativa d’engegar un nou procés de selecció de la direcció escolar. Aquesta mesura s’inclou dins l’Acord Marc de la lluita contra el fracàs escolar, aprovat pel Govern ara fa un any i que vol reduir el fracàs a la meitat en vuit anys.
 
El nou procés servirà per a l’acreditació de la direcció professional docent. La convocatòria, que es farà pública en els pròxims dies, és una iniciativa pionera en el camp de la direcció escolar de centres públics docents i té com a objectiu aconseguir que el conjunt de centres de titularitat del Departament d’Ensenyament acabi tenint una direcció professionalitzada. D’aquesta manera, s’ajusta a les recomanacions de l’OCDE, l’informe Mckinsey i l’informe sobre el fracàs escolar del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya, que apunten que la direcció dels centres incideix en l’èxit del propi centre i del seu alumnat.
 
El requisit mínim per accedir a l’acreditació és exercir o haver exercit per un període d’un mandat (quatre anys) la direcció d’un centre i haver superat l’avaluació com a director de manera positiva. El procés incorporarà una prova de coneixements, un treball escrit sobre el projecte de direcció i l’entrevista personalitzada, les al·legacions dels mèrits i els coneixements específics, i l’experiència professional prèvia. La primera convocatòria servirà per acreditar un total de 80 professionals de la direcció escolar.
 
Aquesta iniciativa respon també al desenvolupament de la Llei d’educació de Catalunya,  que considera la superació dels programes de formació relatius a la funció directiva un mèrit preferent en el procediment de selecció del director, així com també la valoració de la competència professional i la capacitat de lideratge.
 
De fet, el nou procediment també s’emmarca dins del Pla de Govern 2011-2014, que indica que cal potenciar l’existència d’equips directius altament qualificats, amb visió transformadora i capacitat de lideratge.
 
En aquest sentit, el Departament d’Ensenyament i l’Escola d’Administració Pública de Catalunya han engegat aquest mes de gener el segon curs de formació de directors, que permet que els docents puguin formar-se en habilitats directives i de lideratge abans d’accedir al càrrec directiu i no un cop hi han accedit.
 
El nou impuls a la professionalització de la direcció permetrà també una consolidació dels càrrecs directius. Actualment, el 72,6% dels centres docents tenen una direcció escolar que ha accedit al càrrec a través del concurs de mèrits. En el cas de Primària, el percentatge és del 71%, i en el cas dels centres de Secundària, la xifra arriba al 75,7%.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined