Avalis de Catalunya, Societat de Garantia Recíproca (SGR), adscrita a la Generalitat de Catalunya, va formalitzar 1.145 avals per un import de 125 milions d’euros l’any 2011, el que representa un 17% més que durant el mateix període de l’exercici anterior. Més de la meitat d’aquestes operacions (52%) van servir per avalar projectes d’inversió, el 35,1% per cobrir les garanties que sol·liciten les administracions, i el 12,7% restant per avalar operacions de circulant. Un total de 788 pimes i treballadors autònoms s’han beneficiat de les línies de finançament que ofereix Avalis, les qual també han ajudat a la creació de 163 noves empreses i al manteniment de més de 20.000 llocs de treball.
 
Segons el conseller delegat d’Avalis, Joan Cervera, l’objectiu de la societat per aquest 2012 és incrementar la seva activitat per arribar a consolidar-se entre el teixit empresarial català com un instrument al servei de les seves necessitats de finançament, derivades del context econòmic internacional. En aquest sentit, Cervera ha assegurat que Avalis atorga especial importància als productes de circulant i als productes financers destinats a la internacionalització i la innovació de l’empresa catalana. Així, Avalis ja va posar en marxa el passat mes de juny, i en col·laboració amb les principals entitats financeres que operen a Catalunya, una nova línia de fins a 150 milions d’euros en avals per a circulant. La Societat de garantia recíproca dóna cobertura de risc per a crèdits de circulant de les entitats financeres per a operacions de fins a 600.000 euros.
 
Avalis de Catalunya, SGR, és una societat mercantil i de naturalesa financera creada el 2003 amb l’impuls de la Generalitat de Catalunya i la participació d’institucions del món econòmic català. La seva funció és actuar com un instrument financer de suport al finançament aliè de pimes i autònoms. En aquest sentit, Avalis concedeix avals a les pimes i als autònoms per facilitar-los l’accés al crèdit i obtenir, així, el finançament necessari per desenvolupar els seus projectes empresarials, tot prioritzant les àrees clau del creixement a curt i llarg termini, com ara: internacionalització, innovació, eficiència energètica, eficiència i productivitat, formació i ocupació.
 
Les empreses i els treballadors autònoms que vulguin utilitzar els serveis d’Avalis han de dipositar en aquesta institució un 4% de l’import del crèdit per al qual volen obtenir un aval. En la majoria dels casos, aquesta aportació està subvencionada en un 2,50% per la Generalitat de Catalunya. D’aquesta manera es converteixen en socis partícips d’Avalis i poden tenir accés a préstecs en condicions molt avantatjoses, amb tipus d’interès preferents i terminis d’amortització més llargs. La participació inicial del 4% es retorna al soci un cop es cancel·la l’aval.
 
 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 102