l9

El Govern aprova el reequilibri financer de l'L9 per poder acabar la connexió amb l'aeroport el 2014

query_builder   20 març 2012 13:44

event_note Nota de premsa

El Govern aprova el reequilibri financer de l'L9 per poder acabar la connexió amb l'aeroport el 2014

  • Al ramal de Zona Franca queden per excavar uns 800 metres de túnel
 
El Govern ha aprovat avui el reequilibri de la concessió de les obres dels trams 1 i 2 de l’L9 del metro amb l’objectiu de concentrar els recursos en l’execució del tram entre Collblanc i la T1 de l’aeroport del Prat. Aquesta concentració de recursos permetrà acabar les obres de connexió amb l’Aeroport de Barcelona l’any 2014.
 
En aquests moments, la posada en servei d’aquest ramal està pendent de l’acabament del túnel del ramal de Zona Franca, entre les estacions d’Ildefons Cerdà i Gornal. Per posar en servei el tram de l’aeroport és imprescindible l’acabament d’aquest tram de túnel, d’uns 800 metres de longitud ja que tant les cotxeres com l’alimentació elèctrica de la línia estan situades al ramal de Zona Franca.
 
L’L9 inclou la construcció de 50 quilòmetres de línia, dels quals ja se n’han construït 43. El tram del costat Besòs, entre la Sagrera, Badalona i Santa Coloma de Gramenet, es troba en servei des de l’any 2010. També s’ha executat el túnel del ramal de l’aeroport fins a Campus Sud. Del ramal de Zona Franca, s’ha executat el viaducte i el tram de túnel fins a Ildefons Cerdà. A la banda Besòs, ja s’ha perforat fins a Lesseps. Per tant, queda pendent de perforar la part del tram central entre Campus Nord i Lesseps.