Foto
El conseller d’Interior, Felip Puig, i l’alcalde de Vic, Josep Vila D'Abadal, han signat avui un conveni per a l’adhesió d’aquest municipi al programari SIPCAT, un sistema de gestió integral per a les policies locals de Catalunya, que permet interconnectar amb els sistemes d’informació del cos de Mossos d’Esquadra i amb el Centre d'Atenció de Trucades CAT 112 (telèfon d'emergències) i que el Departament d’Interior ofereix de forma gratuïta.
 
A l’acte també hi ha assistit el delegat del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Jordi Moltó, el director general d’Administració de Seguretat, Andreu Martínez i el subdirector territorial d’Interior a la Catalunya Central, Josep Rafart, entre d'altres autoritats.
 
A més de signatura  del conveni, aquest migdia també s’ha celebrat una junta de seguretat local en la qual s’ha constatat, segons el conseller, que “avui Vic és una ciutat més segura que la de fa 1 any,  ja que els fets delinqüencials han disminuït prop del 9%”. El conseller també ha destacat que “estem en una tendència bona i positiva i que això és fruit del treball coordinat i és símptoma de bona relació”.
 
Per la seva banda, l'alcalde de Vic ha recordat que “aquesta és una ciutat de llarga tradició en la col·laboració de la policia local i els Mossos d’Esquadra”.
 
 
SIPCAT
 
El Departament d'Interior, en el marc del projecte PISE (Plataforma integrada de seguretat i emergències), ha impulsat un pla global de les emergències per a Catalunya que no sols involucra la Generalitat, sinó també les administracions locals.
 
El programari SIPCAT parteix d'una aplicació informàtica de seu local ja desenvolupada que ha servit de base per a la construcció del sistema, amb tots els requeriments funcionals i tècnics necessaris per assolir l'objectiu i l'èxit de les accions d'implantació del projecte (programari de gestió integral) a les policies locals de Catalunya.
 
Les característiques principals d’aquest nou aplicatiu són les següents:
  • Possibilitat de treballar indistintament en local o en remot segons es vulgui, sense necessitat de disposar de costosos servidors en les dependències municipals.
  • Funcionalitats avançades de gestió de la demanda (despatx), gestió i planificació d’activitats, gestió de recursos humans i materials, etc.
  • Quadre d’Indicadors de Gestió d’una policia local.
  • Integració amb Centre d’Atenció de Trucades CAT 112. 
  • Integració amb el SIP dels Mossos d’Esquadra.
  • Integració amb el Servei Català de Trànsit.
  • Integració amb el nou GIS corporatiu.
  • Capacitat d’integració de plataformes de mobilitat (PDA) i certificats digitals, tramitació digital, etc.