Una vintena de tècnics i dinamitzadors de la Xarxa Òmnia s’han reunit al Casal Cívic de Lleida per compartir les seves experiències i posar en comú els reptes del programa
L’any 2011 es van beneficiar del programa Òmnia a Lleida més de 2.200 persones i es van realitzar 362 activitats i cursos de formació, ús comunitari i inserció social

El Departament de Benestar Social i Família ha organitzat una trobada de tècnics i dinamitzadors de la Xarxa Òmnia de Lleida, que ha servit per posar en comú les experiències dels 10 punts Òmnia de la província i exposar els objectius principals que segueix actualment el programa. La directora general d’Acció Cívica i Comunitària del Departament, Violant Cervera, i el director dels Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Lleida, Joan Ramon Saura, han assistit a la trobada, que ha aplegat una vintena de professionals de la Xarxa Òmnia.
Durant la seva intervenció, la directora d’Acció Cívica i Comunitària ha destacat que “avui tenir accés, conèixer i dominar les noves tecnologies és sinònim d’inclusió. Per tant, la lluita contra l’exclusió digital és un objectiu clau per assolir una societat més justa i més equilibrada”. En aquest sentit, Violant Cervera també ha valorat “el paper dels dinamitzadors i les dinamitzadores, un dels aspectes principals que diferencia els punts Òmnia d’altres iniciatives similars”. Segons la directora, “la tasca d’aquests professionals resulta fonamental per desenvolupar el projecte a cada territori i perquè els punts Òmnia siguin uns espais sociabilitzadors, d’acollida, de relació, formació, informació i participació en la comunitat”.
Violant Cervera ha insistit també en “l’aposta del Departament de reforçar aquest any la línia d’inserció del programa, que ha de servir per millorar les capacitats personals i el perfil d’ocupabilitat de les usuàries i els usuaris dels punts Òmnia, a través de les eines informàtiques i dels processos de formació i reciclatge”.
Durant les properes setmanes el Departament de Benestar Social i Família celebrarà tres trobades més amb tècnics i dinamitzadors de la resta de demarcacions.
El programa Òmnia es va crear l’any 1999 per una iniciativa conjunta dels Departament de Benestar Social i el Comissionat per a la Societat de la Informació. Té per finalitat promoure la participació dels usuaris en la seva comunitat, afavorir l’autonomia de les persones, educar en el bon ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i evitar la fractura digital que el desconeixement de les noves tecnologies pot causar entre els ciutadans. Des d’aquest espai es detecten les necessitats d’aprenentatge individuals i col·lectives i es promou l’adquisició de coneixement compartit, ja que s’utilitza un model educatiu d’intervenció que fomenta la socialització i la integració social, i transmet valors democràtics, solidaris i participatius.
A les comarques de Lleida, al llarg de l’any 2011, es van beneficiar del programa Òmnia més de 2.200 persones i es van realitzar 362 activitats, tallers i cursos de formació, ús comunitari i inserció social.
Actualment, hi ha 122 punts repartits per tot Catalunya, ubicats tant en territoris, municipis i barris amb dèficits socioeconòmics, com també en el món rural. Durant el primer trimestre d’aquest any, més de 10.500 persones han fet ús dels punts Òmnia arreu del país i s’han dut a terme prop de 1.000 activitats.