Fira de Barcelona serà la seu  d’aquest saló, que s’inspira en l’edició de Brussel·les, a punt de complir 20 anys, la fira més important del món per a la indústria pesquera
Un moment de l'acte
Un moment de la presentació de Seafood Barcelona
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat de la directora general de Pesca i Afers Marítims, Mercè Santmartí, i del director general d’Alimentaria Exhibitions, Toni Valls, ha presidit aquest migdia, al Palau de Pedralbes de la ciutat comtal, la presentació oficial de la primera edició del saló Seafood Barcelona, que se celebrarà entre el 15 i el 17 d’octubre de 2012 a Fira de Barcelona. Aquest saló s’inspira en l’edició que es fa a Brussel·les, a punt de complir 20 anys, la fira més important del món per a la indústria pesquera.
 
L’arribada a Barcelona de Seafood Barcelona 2012 ha estat possible gràcies als esforços del Govern català i d’Alimentaria Exhibitions i el posicionament estratègic de Catalunya. D’aquesta manera, Catalunya i Barcelona revaliden la seva fortalesa agroalimentària, la seva capitalitat dins del Mediterrani i la seva capacitat d’influència al sud d’Europa, a Llatinoamèrica i al conjunt de la zona euromediterrània.
 
En la seva intervenció, el conseller Pelegrí ha destacat que “per primera vegada arriba a Barcelona la fira més important del món pesquer, una fira sobre comercialització de productes de pesca que cada any se celebra a Brussel·les. Es tracta d’un certamen de primera magnitud que ha de servir per fer negoci i fer créixer el negoci. És una gran oportunitat de dinamització econòmica per a Catalunya”.
 
Pelegrí ha destacat també que “el Seafood ha de representar un punt d’inflexió per a la indústria pesquera del nostre país i les seves empreses. Barcelona es convertirà en l’epicentre del mercat pesquer, i això cal aprofitar-ho. Aquesta primera edició és un projecte sòlid, amb vocació de futur i amb tots els ingredients per ser un èxit”.
 
Finalment, el conseller ha fet una crida a la unitat del sector pesquer català i ha demanat que estigui present en el certamen. En aquest sentit, ha manifestat que s’ha de fer servir el saló per posar en valor el pes de la pesca mediterrània en el conjunt de la Unió Europea, davant de la pesca atlàntica, i per realitzar difusió dels avantatges de la dieta mediterrània, de la qual el peix és un element molt important.
 
Per la seva part, Toni Valls ha agraït el suport que ha donat el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi  Natural (DAAM) a la celebració del certamen; ha anunciat que la fira té ja, de moment, tres edicions ja confirmades,  els anys 2012, 2013 i 2014, i s’ha felicitat de la presència ja ratificada de molts països a Sefood Barcelona 2012.
 
Productes del mar
 
Organitzat conjuntament per l’empresa nord-americana Diversified Business Communications i Alimentaria Exhibitions, empresa organitzadora d’Alimentaria cada dos anys,  i amb el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Seafood Barcelona tindrà com a característica més destacada reunir els principals compradors I venedors d’aliments procedents del mar, interessats tant en l’atractiu potencial del mercat espanyol com en els de tota l’àrea mediterrània, a més dels mercats llatinoamericans. Per això, el saló es vol convertir en un potent “hub” d’interconnexió entre totes aquestes àrees i els seus operadors internacionals.
 
En el saló s’exhibirà l’oferta més completa de productes del mar frescos, en conserva, processats i congelats, així com serveis complementaris per al seu processament, conservació i logística.
 
En aquesta primera edició, els organitzadors esperen atreure unes 300 empreses expositores i processadores de productes del mar, així com un gran volum de compradors d’aliments marins procedents de la distribució, en la seva majoria supermercats, hipermercats, restaurants, importadors, distribuïdors  i majoristes.
 
Fins ara han confirmat ja la seva presència en el certamen expositors de Canadà, Alemanya, Equador, Bèlgica, Liechtenstein, Vietnam, Noruega, Lituània, Holanda, Suïssa, Estats Units, França, Regne Unit, Perú, Xile i Tailàndia.
 
Segons els organitzadors, gràcies a Seafood Barcelona, per primera vegada totes les categories de productes del mar estaran representades en un sol lloc, i el certamen oferirà noves oportunitats perquè els compradors i venedors d’aquests productes accedeixin a aquest mercat líder, proporcionant un lloc per establir contactes professionals, descobrir nous productes i, en definitiva, fer els seus negocis.
 
El nou saló entrarà a formar part del conjunt de fires Seafood que ja organitza Diversified Bussiness Communications a Brussel·les, Hong Kong i Boston.
 
La celebració de Seafood a Barcelona no és una casualitat, ja que Espanya és el tercer mercat importador de peix del món, amb compres per valor de 7.101 milions dòlars l’any 2009, i el novè en exportacions, amb vendes de 3.465 milions de dòlars el mateix any. A més, Espanya és el tercer fabricant mundial de conserves, només per sota de Xina i Tailàndia, amb una producció que genera quasi 1.300 milions d’euros.
 
El pes específic del mercat espanyol és molt reconegut pel sector pesquer a tot el món, ja que el consum per persona i any se situa en els 37 quilos, un dels més alts de la Unió Europea. Segons dades oficials, el peix arriba al 70% de les llars espanyoles durant tot l’any. La producció mundial de peix ha passat de 19 a 145 milions de tones des de1950, segons dades de la FAO.
 
 
 
 

1  

Fitxers adjunts

Presentació de Seafood Barcelona

Presentació de Seafood Barcelona
JPG | 6574