El model d'atenció continuada i d'urgències al Tarragonès gestiona 4.353 incidències de l'octubre a l'abril

query_builder   6 juny 2012 19:16

event_note Nota de premsa

El model d'atenció continuada i d'urgències al Tarragonès gestiona 4.353 incidències de l'octubre a l'abril

A l’Hospital Joan XXIII, en el període de 21h a 8h, s’han reduït les visites a urgències d’ un 6,76% des del mes d’octubre de 2011 fins a l’abril del 2012
El delegat del Govern a Tarragona, Joaquim Nin, i el gerent de la Regió Sanitària de Tarragona, Josep Mercadé, han presentat el balanç del desenvolupament d’aquest nou model d’atenció mèdica. Tots dos han volgut ressaltar i agrair la  col·laboració de la ciutadania en aquesta iniciativa. El delegat ha subratllat que “la reducció de les visites al servei d’urgències amb la implementació d’aquest model  demostra la eficiència i la millora de la qualitat del servei que estem prestant”. El nou model d’atenció continuada i urgències, que es va posar en funcionament al mes de setembre a la comarca del Tarragonès, incorpora una important coordinació entre el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) amb el centre coordinador sanitari i la xarxa d’ambulàncies de suport avançat i suport vital bàsic, així com amb els Centres d’Atenció Primària (CAP) i els equips d’atenció domiciliària.
 
A la Regió Sanitària Camp de Tarragona, des de l’octubre de 2011 a l’abril, el SEM ha gestionat 14.173 incidències de les trucades rebudes al 061 i al 112. D’aquestes, 9.680 van generar mobilització de recursos, amb ambulància o visites domiciliàries, i 4.493 no van generar cap recurs, ja que la majoria es van resoldre amb consulta sanitària informativa. Joaquim Nin afirma que “és molt important destacar que hi ha una nova concepció dels usuaris envers l’ús de la sanitat. La conscienciació ciutadana fa que ara s’atenguin, realment, aquells casos urgents que requereixen una intervenció ràpida en un centre hospitalari. La resta, són atesos a través del 061 o del 112 i amb l’activació dels protocols o les respostes adients. Entre tots, hem creat un canvi de mentalitat positiu envers l’ús de la sanitat pública i, més en concret, del servei d’urgències”.
 
En els vuit mesos des de l’aplicació del nou model al Tarragonès, en horari de 21h a 8 h, s’han enregistrat 4.353 incidències gestionades pel centre coordinador del SEM, a través de les trucades rebudes al 061 i al 112. D’aquestes, 2.950 (el 67,7%) van generar mobilització de recursos, mentre que 1.403 (el 32,3%) no en van generar. Pel que fa a les trucades amb mobilització de recursos, en el 69% dels casos es va activar una ambulància de suport vital bàsic, en el 10% dels casos es va activar una ambulància de suport vital avançat, i en el 21% es va activar un servei de metge a domicili.
 
Les 1.403 trucades que no han necessitat de la mobilització de recursos corresponen a 845 consultes sanitàries genèriques, 159 consultes amb derivació, 296 consultes informatives, 52 derivacions i 51 mobilització de recursos cancel·lats.
 
 
Des del mes d’octubre de 2011 fins a l’abril de 2012, l’aplicació d’aquest nou model d’atenció continuada i d’urgències ha disminuït un 6,76% l’atenció d’urgències a l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona, en l’horari de 21h a 8h.
 
Pel que fa als usuaris, durant aquest període no hi ha hagut cap reclamació a la Unitat d’Atenció al Ciutadà de la Regió Sanitària Camp de Tarragona, així com tampoc a les Unitats d’Atenció a l’Usuari dels diferents centres.

2  

Fitxers adjunts

Imatge de l'acte

Imatge de l'acte
JPG | 2193

Imatge de l'acte

Imatge de l'acte
JPG | 2002