·         Els comerços podran obrir el proper diumenge 1 de juliol, un dels 8 festius autoritzats d’obertura comercial per a l’any 2012. Les rebaixes finalitzaran el dia 31 d’agost.
 
·        L’Agència Catalana del Consum recomana examinar bé el producte abans d’adquirir-lo, conservar la garantia de producte i la factura.
 
·        La Direcció General de Comerç ha realitzat durant el mes de maig actuacions per informar del període de rebaixes, així com de la normativa bàsica que regula aquesta modalitat de venda a Catalunya.
 
 
Prop de 40.000 comerços inicien aquest diumenge, 1 de juliol, la temporada de rebaixes d’estiu que finalitzaran el 31 d’agost.  Els establiments comercials podran obrir el proper diumenge, 1 de juliol, un dels 8 dies festius autoritzats pel Departament d’Empresa i Ocupació per aquest any 2012. 
 
D’acord amb la normativa vigent, els comerciants només poden fer rebaixes durant dos períodes anuals. En la temporada d’hivern, entre el 7 de gener i el 6 de març, i en la temporada d’estiu, entre l’1 de juliol i el 31 d’agost.
 
 
Campanya informativa als establiments comercials
 
La Direcció General de Comerç ha dut a terme durant el passat mes de maig una actuació informativa en els comerços de Catalunya per advertir sobre les pràctiques comercials deslleials que confonen les ofertes o promocions amb les rebaixes. Amb aquest objectiu, s’ha enviat un total de 638 cartes informatives per recordar aquesta obligació als principals centres comercials i a més de mig miler d’establiments dels eixos comercials més representatius de Catalunya
 
 
Recomanacions de l’Agència Catalana del Consum
 
A l’hora de comprar en rebaixes, l’Agència Catalana del Consum recomana:
 
-       Fer una llista dels productes que interessen, d’acord amb el pressupost.
 
-       Comparar preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu no rebaixat, tant a l’aparador com a l’interior de l’establiment.
 
-       Examinar el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tenir defectes.
 
-       Diferenciar entre vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals, com ara les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes. Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.
 
-       Comprovar l’admissió de targetes de crèdit com a forma de pagament habitual, ja que també s’ha d’admetre aquest sistema en període de rebaixes.
 
-       Llegir detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte.
 
-       Demanar i conservar el tiquet de compra o la factura, ja que n’és la garantia. També cal conservar els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les seves característiques. Si es detecten defectes en el producte, cal adreçar-se a l’establiment on s’ha adquirit i adjuntar el tiquet o factura de compra.
 
-       Preguntar sobre la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer aquest canvi. L’establiment no té l’obligació de canviar un producte que es trobi en perfecte estat, a menys que ho anunciï.
 
-       Recordar que tots els comerços han de disposar de fulls oficials de reclamació/denúncia. En aquest sentit, escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum és una garantia.